יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני כינסו (שני) מסיבת עיתונאים בעקבות סגירתו המסתמנת של ערוץ 10. הם התייחסו למאבק על קיומו של הערוץ, וציינו: "מדינת ישראל נאבקת על הדמוקרטיה. איננו מגנים רק על ערוץ 10, אלא על אינטרס ציבורי".



במסיבת העיתונאים אמרו הרצוג ולבני: "לציבור מגיעים תקשורת חופשית וחופש ביטוי. נתניהו פועל בסוגיית ערוץ 10 במניעים זרים, הוא משתמש בכוחו כדי לסתום פיות". השניים התייחסו לפיתרון משבר הערוץ, ואמרו: "מי שמוריד מסך על ערוץ טלוויזיה, הציבור יוריד עליו מסך".

לבני הוסיפה, כי למרות הביקורת כלפיה בערוץ 10, היא מתייצבת להגנת אזרחי ישראל: "גם אם לא אוהבים את הביקורת שמוטחת בנו, צריך לשמור על התקשורת חופשית"

מוקדם יותר, התייחס נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין להחשכת המסך של הערוץ אמש: "זהו צל על הדמוקרטיה הישראלית, בוודאי בתקופת בחירות". ריבלין ציין כי בשל התחרות המצומצמת בשוק התקשורת הישראלי אובדן של ערוץ שידורים איננו בא בחשבון, "בפרט בתקופה בה אנו נדרשים להיחשף לקשת הדעות והעמדות."

 
כזכור, ועד עובדי ערוץ 10 הפסיקו אמש את השידורים, במחאה על סירובו של נתניהו להתערב במשבר המאיים על קיום הערוץ. החשכת המסך נמשכה עד השעה 6 בבוקר, ובוטלו התכניות: היום שהיה, לילה כלכלי וצינור לילה.