דובר מחלקת המדינה בוושינגטון אמר הלילה (בין שישי לשבת, שעון ישראל) כי הרשויות בארה"ב "מודאגות עמוקות" מתקרית בה מתנחלים זרקו אבנים על רכבים של משלחת של דיפלומטים אמריקאים אתמול (שישי). הדיפלומטים הגיעו על מנת לבחון מקרה של ונדליזים, שמהלכו נעקרו עצי זית פלסטינים ביום שישי. 

"אנחנו יכולים לאשר כי רכב של הקונסוליה האמריקאית נרגם באבנים על ידי קבוצה של מתנחלים חמושים אמש בגדה המערבית, ליד הכפר תורמוס" כך אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית על פי סוכנות AEP. 
גורם במשטרת ישראל מסר כי המשלחת האמריקאית הגיעה ליישוב עדי עד ברכבים דיפלומטים אמריקאים, מבלי תיאום מוקדם של הביקור מול הרשויות בישראל. הוא הוסיף כי מטרת הביקור הייתה לצפות בעצים שנעקרו בקרבת מקום, ובעליהם חשדו כי מדובר במעשה וונדליזם של מתיישבים יהודים. 

הואר אמר כי "אבנים הושלכו לעברם על ידי תושבים של עדי עד. אנו חוקרים את המקרה. עדיין לא בוצעו מעצרים". הוא הוסיף כי הוא לא יודע על נזק כלשהו שנגרם לרכבים, ואין לו מידע נוסף על זהותם של חברי המשלחת.
תושב עדי עד, שדיבר עם רויטרס וביקש להישאר אנונימי, אמר כי הוא לא היה עד לתקרית, אבל חבריו שהיו מעורבים, סיפרו לו כי המשלחת האמריקאית הגיעה למרחק של 50 מטרים מההתנחלות, בשני רכבים דיפלומטים, כאשר הם מלווים בפלסטינים מקומיים. 

הוא הוסיף כי מספר מתנחלים יצאו על מנת להתעמת עם הקבוצה. הוא סירב לאשר או להכחיש השלכת אבנים מצידם, אבל הוסיף כי שני מאבטחים חמושים הגיחו במהרה מהרכבים: "לאחד מהם היה אקדח, ולשני רובה מסוג אמ 16, והם כיוונו אותם לעבר המתנחלים". כשנשאל על עדות זו, אמר הגורם המשטרתי כי "אין לנו כל עדות על שליפת נשק מצד מישהו במשלחת האמריקאית". 

גורם אמריקאי אמר כי הקונסוליה תשתף פעולה עם החקירה בישראל, והכחיש טענה כי המאבטחים של המשלחת שלפו נשק.