50% מחולי הסוכרת שעוברים אירועי היפוגליקמיה – נפילה פתאומית של רמת הסוכר בדם – לא מדווחים על כך לצוות הרפואי המטפל בהם, והדבר עלול לסכן את חייהם. כך חושף מחקר בינלאומי חדש מטעם חברת התרופות נובו נורדיסק, שבדק 27 אלף חולים ב־ 24 מדינות שונות, בהן ישראל.



מתוצאות המחקר עולה כי 83% מבין חולי סוכרת הנעורים ו 41% מהלוקים בסוכרת מבוגרים דיווחו שחוו התקפי היפוגליקמיה, שמאופיינים בתחושת חולשה, בהזעת יתר ובאי שקט. חלקם אף דיווחו על התקפים חמורים, הכוללים קצב לב מואץ, בלבול ולעתים אף אבדן הכרה. עם זאת, רק במחצית מהמקרים פנו החולים לרופא המטפל בהם.
 
"המטופלים שמקבלים החלטות על דעת עצמם מסכנים מאוד את בריאותם", אומרת פרופ' מרגלית גולדפרכט, מנהלת המחלקה לקידום איכות באגף הרפואה של שירותי בריאות כללית. "כדי לחזור לאיזון הם מנסים לשנות לעצמם את מינון זריקות האינסולין, אבל זה עלול להחריף את המצב ולגרום נזקים לטווח הארוך".
 

בעקבות תוצאות המחקר המדאיגות החליטו בכללית לערוך הדרכות מיוחדות לצוותים הרפואיים, שבהן יסבירו להם כיצד לנהל מעקב יזום ולחדד אצל המטופלים את החשיבות של התייעצות ברופא. גם אצל השותפה השנייה למחקר, קופת החולים מכבי, החלו לקיים הדרכות צמודות לרופאי משפחה על ידי מומחים לסוכרת כדי להעניק להם כלים מקצועיים מתקדמים בתחום הסוכרת בדגש על הגברת היענות המטופל לטיפול.