הרכב מורחב של חמישה שופטים: השופט סלים ג’ובראן, השופט יורם דנציגר, השופט ניל הנדל, השופט עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית ,ידונו היום (ב') בערעורים השונים שהגישו המורשעים בפרשת ״הולילנד״, בניהם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, וראש עיריית ירושלים - אורי לופוליאנסקי.
במרכז תשומת הלב הציבורית יעמוד הערעור של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. בערעור, שהוגש על ידי עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג ממשרד "שינמן-נגב-ניב", נטען כי השופט רוזן ביסס את הרשעתו על עדותו של עד המדינה, שמואל דכנר, תוך סתירה והתעלמות מקביעות מוקדמות שלו בהכרעת הדין, לטענתם, לא היה בעדותו של דכנר כדי להיות חלק מההרשעה, וכי לא ניתן משקל להעדר ההגנה הנגדית, מאחר והעד נפטר במהלך המשפט. בנוסף נטען כי ההרשעה וגזר הדין נשענו על ראיות נסיבתיות בלבד, שאינן מגבשות תמונה המרשיעה את אולמרט, מאחר ולא ניתן להתעלם מ״חורים״ שיש בראיות. מנגד, עם ההחלטה על אישור הסדר הטיעון עם שולה זקן, השופט רוזן התבטא כי יש בחומרים כדי ליתן חותם על הרשעתו. 
בתגובת המדינה לערעורים שהוגשה על ידי עורכי הדין אביבה חפץ-נוימן, אלעד פנחס ועודד קם מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ועוה"ד זיו אריאלי ונורית הרצמן מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נטען כי ״רבות מטענות המערערים חוזרות כהד אחר הטענות שנטענו (ונדחו) בערכאה הדיונית. טענות רבות אחרות מזמינות את בית המשפט הנכבד לפתוח ולדון מחדש בקביעות עובדה ומהימנות. המדינה סבורה כי יש לדחות הזמנה זו בשתי ידיים״.

בעניינו של אולמרט נכתב כי בעקרי הטיעון של המדינה, ״על אף הכסות המשפטית המולבשת עליהן, מרבית טענותיו של אולמרט מופנות כנגד קביעות עובדה וממצאי מהימנות של הערכאה הדיונית״. הפרקליטות ביקשה במסגרת עקרי הטיעונים שהגישה במסגרת הערעור כי יש בידה, ״ראיות נוספות שבכוחן לחזק את המסקנה המרשיעה בשני האישומים״. בפרקליטות מתכוונים לחומרים שנמסרו על ידי עדת המדינה, שולה זקן.

הפרקליטות מודיע כי נודע לה בשבועות האחרונים על ראיה נוספת שיש בה כדי לחזק את המסקנה כי השיחה בה עד המדינה אמר לזקן כי אולמרט ביקש ממנו חצי מיליון שקל לעזרת אחיו, אכן התקיימה. על פי הערעור מדובר בתכתובת דוא״ל בה כותבת זקן לעורך דינה אודות נושא זה, בערב שלאחר שמיעת עדותו הראשית של עד המדינה. בנושא זה יבקשו נציגי הפרקליטות מהעליון כי תתקבל החלטה לגבי עתידן של הראיות. 
כזכור, ב-31 במרץ ניתנה הכרעת הדין, שסיכמה משפט שהתנהל במשך כשנתיים, ביותר מ-10 ישיבות. בהכרעת הדין הרשיע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, 10 מתוך 13 הנאשמים בפרשה, ובראשם, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט הורשע בעבירת שוחד בסך חצי מיליון שקל בפרשת הולילנד, שהועברו על ידי שמואל דכנר ז״ל, עד המדינה בפרשה, לידי אחיו של אולמרט, יוסי. בנוסף הורשע אולמרט בקבלת 60 אלף ש״ח, גם הם לא הגיעו לידיו של אולמרט, אלא למקורבו, עו״ד אורי מסר, במסגרת פרשת הזרע. אולמרט זוכה מחמת הספק משני אישומי שוחד אחרים, על כך שביקש מדכנר לסייע כספית למהנדס העיר ירושלים אורי שטרית ובכך שזקן ביקשה מדכנר לממן סקר. השופט דחה לחלוטין את גרסתו של אולמרט וקבע כי ראש הממשלה לשעבר שיקר לבית המשפט. 
ראש לשכתו של אהוד אולמרט, שחמתה על הסדר טיעון עם הפרקליטות, בתמורה לשמונה קלטות שמסרה ועדויות במשטרה כנגד מי שהיה אחד מחבריה הקרובים ביותר, אהוד אולמרט. זקן נדונה במסגרת הסדר הטיעון ל- 11 חודשי מאסר והיא החלה לרצותם בכלא נווה תרצה ב- 15 ביולי השנה, וצפויה, בניכוי שליש, להשתחרר עוד לפני ערב פסח הקרוב. 
ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, הורשע בקבלת שוחד בגין התרומות בסך יותר מ-2 מיליון ש"ח, שקיבל מצ'רני ומדכנר לארגון "יד שרה", ולמטרות נוספות, וזוכה מחמת הספק מקבלת 120,000 ש״ח. הוא נדון לשש שנות מאסר בפועל ושנה על תנאי. 
אביגדור קלנר, ממקימי חברת "הולילנד פארק", הורשע בהלבנת הון ובמתן שוחד בגין העברת כספים לדכנר למטרת תשלומי שוחד, וזוכה מחלק מעבירות השוחד מחמת הספק. הוא נדון לשלוש שנות מאסר. הלל צ'רני, בעלי מתחם הולילנד, ששכר את שרותיו של דכנר לקדם את הפרויקט, הורשע בעבירות של שוחד והעברת כספים לדכנר, למטרת שוחד, בהיקף של מיליוני שקלים. צ׳רני נדון לשלוש וחצי שנות מאסר. מאיר רבין, ששימש יד ימינו של עד המדינה שמואל דכנר, הורשע בהלבנת הון ובמתן שוחד בסך 1,200,000 ש״ח. רבין נדון לחמש שנות מאסר בפועל.

אורי שטרית, מהנדס העיר ירושלים לשעבר, הורשע בקבלת שוחד של למעלה מ-700 אלף שקל ובהלבנת הון. שטרית נדון לשבע שנות מאסר בפועל. דני דנקנר הורשע במתן שוחד, ברישום כוזב במסמכי תאגיד ובהלבנת הון. דנקנר נשלח לשלוש שנות מאסר בפועל. אליעזר שמחיוף, שימש כסגן ראש עיריית ירושלים, הורשע בקבלת שוחד בסך 165 אלף ש"ח, וזוכה מחמת הספק מקבלת שוחד בסך 130,000. שמחיוף נדון לשלוש וחצי שנות מאסר. 
אברהם פיינר, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר, הורשע בקבלת שוחד של 680 אלף ש”ח. בשל מצבו הבריאותי הקשה הוא נדון לשש שנת עבודות שירות. השופט ציין בגזר הדין כי אלמלא מצבו הרפואי, היה גוזר עליו חמש שנות מאסר בפועל.