משרד החינוך החליט על תוכנית לימודים ארצית חדשה שתביא את הכנסת לגני חובה שממוקמים בקצות הארץ ולא מתאפשר להם לבקר בה, כמו כל שאר גני הילדים בארץ.

התוכנית, שנפתחה השנה, כוללת שני מפגשים בשנה: "בעקבות המנורה" ו"בעקבות מנהיגים ומנהיגות". במסגרת התוכנית יגיעו אל גני הילדים מדריכות מטעם משרד החינוך, כשהן לבושות במדים ייצוגיים ומצוידות באמצעים חזותיים של פריטים מתוך הכנסת, בהם פודיום נואמים, כרטיסים בעד ונגד הצעות חוק, תצלום ענק של מליאת הכנסת, דיוקנאות של מנהיגים ועוד. 
נוסף על כך, כל גן יקבל ערכת העשרה להמשך הטמעת מגוון הנושאים שעלו בפעילויות, בהן יצירת סמל המנורה, וכן יוענק לגן פודיום נואמים במתנה. מטרות התוכנית הן הכרת סמלי המדינה וחשיבותם בהבניית ההשתייכות הלאומית (סמל המדינה, המנורה, הדגל וההמנון), הכרת משכן הכנסת ומעמדו בציבור, הצגת עקרונות בסיסיים בדמוקרטיה והכרת הכנסת כמקום שבו מתקבלות החלטות חשובות. 

"מדובר בחוויה דמוקרטית פעילה ומפעילה באווירת הכנסת", הסבירו במשרד החינוך. כחלק מהפעילות המתוכננת בגנים, תפרוס המדריכה שטיח גדול ועליו תצלום מליאת הכנסת על הרצפה, כשפודיום נואמים מתקפל יעמוד במרכזו. הילדים יעלו הצעות חוק ויחוו הליך בחירות דמוקרטי, בכך שיצביעו בעד ונגד ההצעה, באמצעות כרטיסים שישלשלו קופסת הקלפי, ולאחר מכן הם ימנו את הקולות. 
"זו הייתה חשיפה ראשונית של הילדים למושגי הדמוקרטיה. כשהמדריכה שאלה את הילדים מה עושים בכנסת, הם ענו שמתפללים. בפעילות נוספת שנעשתה בגן בנושא הם כבר ידעו מהו תפקידו של יו"ר הכנסת ואיך מעלים הצעות חוק", אמרה מישל אבגי, גננת בגן גפן בבאר שבע, שבו התקיימה פעילות בנושא.
בתשובה לשאלה אם זה לא קצת מוקדם לילדים בגן חובה, ענתה הגננת אבגי: "לחלוטין לא, מאחר שנעשית למידה תואמת התפתחות. זה נעשה בצורה מוחשית עם תמונות של אולם המליאה וחברי הכנסת, והילדים משחקים בסימולציה של הצעות חוק, למשל, אם להגיע ביום שישי לגן בחולצות לבנות. הצעת החוק הזאת עברה כאשר 20 ילדים הצביעו בעד מול 14 שהתנגדו".
"אני בחרתי בחולצה שחורה וההצעה שלי לא עברה, אבל לא נורא כי זה היה רק משחק", סיכם את החוויה גיא אלול בן ה-5. "אהבתי לראות את התמונה של הכנסת ולדעת מיהו היו"ר. למדתי שכשמפריעים לו הוא דופק בפטיש. כשאהיה גדולה אני גם רוצה להיות בתפקיד שלו ולשמור על הסדר", סיפרה הילדה ציפורה פסין מגן גפן.