אניית מטען זרה התבקשה אמש (שבת) לעגון במימי המפרץ לפני כניסתה לנמל. על פי החשד, צוות האנייה לא נקט באמצעי בטיחות ונמנע להוריד עוגן. לאחר שהבחין הקברניט כי האנייה החלה להיסחף לעבר קו החוף, החל להפליג תוך שחולף סמוך לסירת דייג. במהלך ניסיון ההתחמקות, נתפס חבל העוגן של הסירה במדף ההיגוי של האנייה ולמרבה המזל החבל נקרע שניות ספורות לפני שזו שקעה למצולות. "על זה נאמר - נס חנוכה" ציינו שוטרי יחידת שיטור ימי אילת.


"מדובר באירוע חמור בו אניית מסע זרה, שלא הקפידה על כללי הבטיחות, התקרבה לעבר קו החוף. התקרבות זאת כמעט ועלתה בחייהם של יושבי סירת דייג תמימים שלפתע מבחינים ב"ענקית ברזל" שטה לעברם וכמעט שמטביעה אותם אל המצולות", כך ציינו במשטרת אילת לאחר שאניית תפזורת, פוספטים, אשר הגיעה מחו"ל אמש נתבקשה על ידי האחראי בנמל אילת לעגון במימי המפרץ בהמתנה. ככל הנראה, צוות האנייה שכח להוריד עוגן וזאת החלה להיסחף, ובמטרה לתקן את המצב החלה להפליג קדימה לכיוון חוף "הדקל".

סירת דייג אשר עגנה בסמוך הבחינה כי האנייה שועטת לעברה ואינה מאיטה. הצוות על הסירה החל לסמן בידיו לעבר האנייה עד אשר זו פנתה צפונה ותוך כדי כך עברה מטרים ספורים מסירתם תוך שבמקביל הדייגים המבוהלים החלו בניתוק בהול של חוטי הדיג במטרה להימלט מ"מפלצת הברזל" המתקרבת לעברם. בשל הקרבה הרבה בין השניים, נתפס מדף ההיגוי של האנייה בחבל העוגן של סירת הדיג והחל למשוך אותה עמו, דבר אשר כמעט שגרם לסירה לשקוע למצולות, אך למרבה המזל החבל שנכרך נקרע לפתע והסירה נותרה על פני המים ובנס אף לא נשאבה לעבר מנוע האנייה. מיד לאחר מכן, המשיכה האנייה ומקום בו הייתה אמורה לעגון כנדרש, והפעם השתמשה בעוגן שימנע את היסחפותה בשנית.


הבוקר הגיע בעליה של סירת הדיג, תושב אילת, ליחידת השיטור הימי באילת ודיווח על אשר אירע. שוטרי יחידת השיטור הימי עיכבו את קברניט האנייה הזרה אל משרדי החקירות במשטרת אילת, שם זה נחקר ומסר גרסתו לאירוע, ובסיום עדותו שוחרר. דיווח על האירוע הועבר גם למנהל הספנות במשרד התחבורה.