ועדת השחרורים החליטה היום (ראשון) לקצר את עונשה של אתי אלון, עובדת הבנק למסחר לשעבר, שהורשעה בגניבה של כרבע מיליארד שקלים מהבנק והביאה להתמוטטותו. המדינה טרם החליטה אם להגיש עתירה כנגד החלטת הוועדה והליך השחרור נדחה למשך שבעה ימים.

על אלון נגזר עונש מאסר של 17 שנים והוא קוצר היום בשליש. אלון ריצתה עד כה 12 שנות מאסר והיא צפויה להשתחרר בשבוע הבא, במידה ולא תוגש עתירה. 
עוד קודם להחלטה, קיבלו חברי ועדת השחרורים מכתב מטעם ועד נפגעי הבנק למסחר, בו נכתב: ״שמענו לתדהמתנו כי יש אפשרות שהגנבת הפושעת אתי אלון תצא לחופשי. היא שוקמה, אך אנחנו - כל חוסכי הבנק למסחר - לא נשתקם ולא שוקמנו. כל כספנו שהושקע על ידי אתי אלון, כולל זה של הורינו שחלקם ניצולי שואה, וקיבלו פיצויים על זוועות הנאצים, הופקד בבנק למסחר. אתי תמיד לחצה עלינו להשקיע והבטיחה שתדאג לריבית טובה יותר. אי לכך, אנחנו, הורינו ואחינו שוב עברנו טראומה שחזרה ממחנות ההשמדה. אלון 'רצחה אותנו' בגלל לקיחת הכספים שהיו מקור המחייה היחיד שלנו ושל ההורים. אנחנו לא ישנים בלילות, לוקחים תרופות פסיכיאטריות כי כל כספנו היו בבנק שנסגר. רוב המפקידים שהיו ניצולי שואה וילדיהם, חשבו שהשואה חזרה - הפעם בדמות אתי אלון, וביתר שאת כי חרפת הרעב והמחסור שוב חזרו על עצמם". 
המעילה בבנק למסחר נחשפה בשנת 2002. אלון הורשעה בכך שבמסגרת עבודתה בבנק היא גנבה סכומי כסף בהיקפי ענק - 250 מיליון שקלים במשך 5 שנים - מרץ 1997 ועד אפריל 2002 - תוך שהיא עושה שימוש ב-206 חשבונות פיקטיביים בבנק שלו רק 1,300 לקוחות. 

השיטה בה פעלה אלון: היא העמידה הלוואות גב אל גב ואת כספי ההלוואה משכה לרשותה. מ-202 חשבונות בנק גנבה אלון ישירות כספים מפקדונות של לקוחות.

חשיפת הפרשה הביאה לקריסתו המוחלטת של הבנק. רוב הלקוחות שכספם נגנב קיבלו את כספם מבנק ישראל, שהעמיד ״ערבות וולנטרית״ ולמעשה ״קנה״ את החוב של הבנק כלפי לקוחותיו.