סגן נשיא בית משפט השלום בראשון לציון, השופט שמעון שטיין, אישר את בקשת המשטרה והורה לשחרר למעצר בית מלא בן עשרה ימים את שר התיירות לשעבר, סטס מסז'ניקוב, החשוד במעורבות בקבלת שוחד, במסגרת פרשת השחיתות הגדולה שנחקרת על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה.

מעצרו של מסז'ניקוב היה אמור להסתיים מחר (חמישי), אולם ביחידה החוקרת הגיעו למסקנה כי נכון לעת הזאת לא מסתמנת סכנה לשיבוש החקירה מצידו של החשוד ועל כן ניתן לשחררו בתנאים מגבילים מחמירים. על שר התיירות לשעבר נאסר ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, לרבות עובדי משרד התיירות מתקופת כהונתו שם. כמו כן, הוא אולץ להפקיד את דרכונו למשך 90 יום וכן להפקיד 20 אלף שקלים במזומן ולחתום על ערבות עצמית בסך של 50 אלף שקלים, שלא יפר תנאי אחד מסעיפי השחרור שלו.

במסגרת הפרשה החמורה האריך היום בית משפט השלום בראשל״צ פעם נוספת את מעצרו של רמי כהן, מנכ״ל משרד החקלאות, עד יום שישי, אז ישוחרר בהסכמה בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית למשך עשרה ימים והרחקה למשך 60 ימים ממשרדו. 


עוד קודם, שיחררו חוקרי היאח"ה במשרדם את דב ליטבינוף, ראש המועצה האיזורית תמר, בתנאים מגבילים לרבות 5 ימי מעצר בית והרחקה מהמועצה למשך 15 ימים. נכון לשלב זה של החקירה, מצויים עדיין 11 חשודים במעצר.

נציין כי ביאח"ה מתנהלת זה למעלה משנה חקירה המעלה חשד כי המעורבים חברו יחדיו ופעלו באופן שיטתי לקידום ענייניהם הפרטיים והציבוריים לקבלת כספים לצרכים אישיים וזאת תוך ביצוע עבירות שונות, באופן שפגע מהותית במנהל התקין בתחומי עיסוקם.

החקירה הסמויה חשפה, על פי החשד, קיומה של שיטת פעולה מאורגנת, לפיה החשודים או מי מטעמם העבירו במסגרת תפקידם הציבורי, סכומי כסף ניכרים מהקופה הציבורית לגופים מתוקצבים ולרשויות שונות לרבות עמותות ותאגידים שלא כדין, וזאת בתמורה למתן טובות הנאה שונות לחשודים ולמקורביהם, בין היתר באמצעות מינויים, תשלומים ועוד.

בין החשודים המרכזיים בפרשה סגנית שר הפנים ח"כ פאינה קרישנבאום, שר התיירות לשעבר מסזניקוב ומנהל מטה הבחירות של ישראל ביתנו דוד גודובסקי.
החקירה מנוהלת בליווי צמוד של ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, וראש להב 433, ניצב רוני ריטמן.