ראש ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, ביחד עם עוד תשעה חברים, נעצרו הלילה (שלישי), כל אחד בבביתו, בחשד לעבירות הסתה, קריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני. גופשטיין עצמו נעצר בחברון.



לאחר למעלה מעשרה חודשים, הוחלט במשטרה על המעצר. מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת שחלקה הסמוי הסתיים אמש במעצרם לחקירה של פעילים הקשורים על פי החשד לארגון להב"ה. כזכור, שלושה מהם הודו בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים, בעיקר כי "כעסו על טקס שנערך במקום לזכרו של יאסר ערפאת". דף הפייסבוק של הארגון נסגר לאחרונה ע"י החברה בתואנה של קריאות לגזענות ואלימות.



עורך דינם של העצורים, איתמר בן גביר, זעם על המעצר בשעות הלילה ואמר: "העירו אותי סביבות 5 בבוקר בגלל המעצר. כוחות המשטרה ובילוש פשטו על מספר בתים של פעילי להב"ה ובראשם על ביתו של יו"ר הארגון בנצי גופשטיין. הם הפכו את הבית, גרמו הרס רב וכבלו את גופשטיין באזיקים". בן גביר טוען כי השב"כ הציע לאחד מהעצורים בפרשת הצתת בית הספר הקלה וכסף תמורת הפללת גופשטיין: "הפוליטיקאים מהשמאל לחצו והמשטרה פועלת נגד להבה למרות שברור להם כי מדובר בארגון חוקי,הפועל בצורה גלויה נגד התבוללות. זו בושה". 

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי כתבי אישום נגד שלושה פעילים בארגון בגין הצתת בית הספר  דו־לשוני בעיר לפני כשבועיים וחצי. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. 

הפרקליטות: לעצור את תום ההליכים את מציתי בית הספר הדו לשוני
 
כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נועה עזרא־רחמני, מייחס ליצחק גבאי (22) מירושלים ולאחים שלמה רחמים טויטו (20) ונחמן טויטו (18) מביתר עלית, עבירות של הצתה, התפרצות לבניין והשחתת פני מקרקעין. גבאי גם מואשם בנהיגה ללא רישיון ובהחזקת סכין.
 
על פי כתב האישום, קשרו השלושה קשר להצית את בית הספר הדו־לשוני, שבו לומדים יחד תלמידים יהודים וערבים, ולרסס בו כתובות. זאת כחלק מפעילותם של הנאשמים נגד התבוללות ונגד דו־קיום בין ערבים ליהודים, וכן לאחר שנודע לנאשמים כי כמה שבועות קודם לכן התקיים באותו בית ספר טקס לזכרו של יו"ר הרשות הפלסטינית בעבר יאסר ערפאת.
 
לטענת התביעה, למחרת בערב צעדו הנאשמים לעבר בית הספר כשידיהם ונעליהם עטופות בשקיות ניילון והם מצוידים בבקבוקי בנזין, במצית ובתרסיס צבע. גבאי ושלמה רחמים טויטו פרצו לשתי כיתות דרך החלון ושפכו בתוכן דלק. במקביל ריסס נחמן טויטו על הקיר כתובות "מוות לערבים", "כהנא צדק", "אין דו־קיום עם סרטן" ו"די להתבוללות".
 
לאחר ששלמה רחמים טויטו יצא מהחלון הדליק גבאי אש בכיתות באמצעות מצית – ואז עזבו השלושה את המקום בריצה, נכנסו למכונית מילוט שהכינו מראש ונמלטו מהמקום. בעקבות השריפה נגרם נזק כבד לבית הספר, בין השאר לשתי כיתות ולציוד שבתוכן.