ארז שטר (41), תושב רמת גן, נהרג היום (ש') לאחר שהחליק עם האופנוע עליו רכב בכביש 784, המחבר בין משגב לכרמיאל, בין צומת יובלים לצומת שורשים. שטר, איש תשתיות מחשב, הותיר אחריו אמא, אח ואחות. 


שטר, שרכב על אופנועו בכביש המפותל עם שלושה רוכבי אופנוע נוספים, סטה בשלב מסויים מהנתיב, ככל הנראה כתוצאה מאובדן שליטה, החליק והתנגש במעקה הבטיחות שבצידי הכביש.  "כשהגענו למקום, הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה, עם חבלת ראש קשה וחבלות קשות בגפיים", סיפר פאראמדיק מד"א, פאיז סמניה, "ניסינו להעניק לו טיפול רפואי, אבל נאלצנו לקבוע את מותו בשטח". 


שטר היה חלק מקבוצת רוכבים מגובשת, שנהגה לצאת כמעט בכל שבת לטיולי אופנועים בכל הארץ. "בשעה 7.15 יצאנו מאזור המרכז לכיוון הגליל, לטיול אופנועים. אנחנו חבורה שעושים הכל ביחד כבר הרבה שנים", סיפר רונן סלם, חברו של שטר ואחד מהרוכבים. "בין משגב לכרמיאל ארז החליק עם האופנוע והתנגש במעקה הבטיחות. בנסיעה אנחנו תמיד שומרים על מרחקים אחד מהשני. היינו במרחק אחריו ולא ראינו את התאונה. כשהגענו למקום ראינו אותו שרוע". 


"גדר הבטיחות לא הותירה לו שום סיכוי להישאר בחיים. אם לא היתה גדר, או שהגדר היתה ממוגנת בבולם זעזועים מלמטה, ייתכן ששטר רק היה נפצע, אבל נשאר בחיים. גדר הבטיחות ללא בולם הזעזועים היא כמו סכינים. היא אולי מצילה נהגי מכוניות, אבל לא רוכבי אופנועים", הסביר סלם והתריע: "שוב התברר שגדר הבטיחות היא אסון לרוכבי האופנועים". 


"ארז אהב את החיים. הוא הסתובב כל הזמן עם חיוך ואהב לעזוב למי שצריך. לפני שבוע וחצי הוא ובת זוגו חזרו מאושרים מטיול בפארג, ובליל שבת הוא חגג עם בת זוגו את יום הולדתה", הוא הוסיף בעצב. 


שטר הוא החבר השלישי בחבורה המגובשת של רוכבי האופנועים שנהרג בתאונת אופנוע, וגם הפעם התרחש האובדן כתוצאה מהתנגשות בגדר בטיחות. באוקטובר 2012 נהרגו בני הזוג אביקם וליאת גור, כאשר במהלך טיול אופנועים התנגשו במעקה בטיחות בכביש 70, בסמוך למחלף עין תות בכביש 6. גם אז עלו טענות קשות נגד גדר הבטיחות ללא בולם הזעזועים, שמהווה סכנת חיים לרוכבי האופנועים, אבל המציאות לא השתנתה. "אילו הותקן פס הגנה במעקה הבטיחות, שהיה סופג את הפגיעה, אולי ניתן היה להציל את חייו", אמר שמואל אבואב, מנכ״ל עמותת "אור ירוק", "המדינה חייבת להתקין פסי הגנה לרוכבים בכל הסיבובים והעיקולים המסוכנים". 


מנתוני העמותה עולה, כי מתחילת השנה נהרגו בכבישים 38 רוכבי אופנועים וקטנועים, שלושה מהם בסוף השבוע האחרון. ביום חמישי נהרג רוכב כבן 50 בכביש 20 בין מחלף גלילות והרצליה וזמן קצר קודם לכן נהרג רוכב בן 27 בהתנגשות עם טרקטור סמוך למושב משמר איילון שבמרכז.