כמות המשקעים הגדולה שירדה השבוע הציפה רחובות שלמים בעזה. הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות כי קרוב לחצי מיליון בני אדם נשארו ברחובות כתוצאה ממבצע צוק איתן, וכי מזג האוויר הסוער רק החמיר את המצב. 

מתאם הפעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי,  הורה לאפשר הכנסת 12 משאבות פלסטיניות  לתוך הרצועה, כדי לבצע שאיבות באזורים בהם יש סכנת חיים. האלוף מרדכי עומד בקשר עם מקבילו הפלסטיני והציע סיוע נוסף. 
בעקבות המתרחש הוכרז באו"ם על מצב חירום, זאת לאחר שמאות אנשים פונו מבתיהם ובתי-ספר נסגרו מחשש לחיי התלמידים. בינתיים באו"ם פנו לסיוע בעיקר של דלק וגנרטורים כדי לספק אנרגיה למערכות אספקת מים ותחזוקת מערכות הבריאות. 

בתחילת השבוע החל פרויקט שיקום הרצועה. מדובר בצעד השיקום הראשון שהוסכם בין הצדדים מאז סיום הלחימה בעזה. הצלחת צעד זה מוטלת על כתפיו של המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, רוברט סרי, ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה ומתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב פולי מרדכי. מדובר בשיקום משמעותי לרצועה, שיכלול בניית בתים וסלילת כבישים. כל החומרים לעבודות יועברו דרך מעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה. 
הרשויות הישראליות והפלסטיניות הגיעו להבנה לפיה תתאפשר הכנסת חומרי בניין לתוך הרצועה תוך פיקוח הדוק של ישראל, על מנת למנוע את החשש כי הציוד יגיע לידי החמאס ויישמש אותו לשיקום המנהרות.