שעות אחרי שסיימו במחוז ש"י בהצלחה חילוצם המסובך של שני צעירים שנסחפו במזג האוויר הסוער לאמצע מימי נחל אוג שבצפון ים המלח ונשקפה סכנה ממשית לחייהם, החליטו מפקד המחוז ניצב קובי כהן, ונועם אלדן מפקד יחידת החילוץ מגילות כי השניים  יוזמנו למשטרה לצורך בירור נסיבות האירוע הסבוך. "צריך להבין שמדובר ברשלנות חמורה" אומר גורם בכיר במשטרה. "אין לנו כוונה לנהל חקירה אבל בהחלט בירור מקיף שיהווה כגורם הרתעה מפני הישנות מקרים דומים בעתיד ועל מנת להבהיר בפניהם את המסוכנות שבאירוע".


 במשך שעות עמלו במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) כוחות גדולים של יחידת החילוץ 669 של צה"ל בליווי מסוק וכן יחידת החילוץ מגילות של המשטרה בניסיונות לחלץ את שני הצעירים שנכנסו בנסיבות שטרם הובררו לתוך נחל אוג בצפון ים המלח חרף מזג האוויר הסוער ונסחפו עד לאמצע הנחל מבלי יכולת לחזור חזרה.


אחד הצעירים שיצר קשר עם יחידת החילוץ מגילות תיאר את מיקומם של השניים. "היו חלקים ששחינו, היו חלקים שחצינו, הגענו לשלב שנפלנו למים והתחלנו להיסחף ואז זזנו הצידה. התקדמנו והגענו לשלב שאי אפשר לעבור רק בתוך המים. אנחנו לפני הסימון השחור".


מיד אחר כך הוסיף ותיאר כי הוא וחברו יצאו למסלול הליכה ממצפה יריחו סמוך לשעה 13.00 בצהריים וכי כבר עשה את אותו מסלול בעבר כשבע פעמים. "אני מכיר את התוואי. כל ההמשך המים בגובה מטר וחצי. אנחנו ברגל לא ברכב כבר שלוש שעות צועדים בנחל. אין כוח יותר, כבר שעת לילה אני צריך לצאת מהמים כי אחרת ניסחף בזרם ואין כאן אבנים כדי שנוכל להיתמך בהן".

ניתאי רייש, מחלץ שהשתתף בחילוץ הנערים, סיפר: "קיבלנו הודעה סמוך לשעה 18.30 בערב על שני נערים שנכנסו לנחל אוג סמוך לקיבוץ אלמוג ונסחפו בשל השיטפון הכבד ומזג האוויר הסוער. כשהגענו למקום נכנסו צוותים מיחידת הסריקות שלנו שהצליחו לאתר את הנערים אולם בשל הסביבה הבוצית הטובענית לא יכולנו לסייע בעזרת חבלים. ניסינו להיכנס עם סירה וגם כאן נתקלנו בקשיים בלתי אפשריים ולכן נכנס צוות לאזור מורד הנחל כדי לבלום אפשרות של סחיפתם של השניים. הצוותים שלנו עמלו בנחישות בתנאי שטח בלתי אפשריים תוך סיכון ממשי לחייהם ולמרבה המזל הם נעצרו על אי קטן באמצע הנחל מה שסייע מעט בידיהם. כשמזג האוויר הסוער נרגע מעט הגיע למקום מסוק של יחידת החילוץ 669 של צה"ל והם חילצו את השניים. תחילה היה צורך לפנותם לבית החולים הדסה עין כרם  אלא שתנאי מזג האוויר לא אפשרו והם פונו לקפלן ברחובות".


מהמשטרה נמסר כי "אתמול  עד השעות הלילה המאוחרות עסקו מתנדבי יחידת חילוץ מגילות בשיתוף כוחות צה"ל בהצלת חייהם של שני צעירים אשר הגיעו לאזור נחל אוג.הושקעו מאמצים רבים על ידי מתנדבי היחידה ולבסוף האירוע הסתיים בהצלחה והשניים חולצו בריאים ושלמים". השניים פונו לבית החולים קפלן כשמצבם מוגדר טוב. מפקד המחוז ניצב קובי כהן שיבח את המתנדבים על עבודתם המסורה.יחד עם זאת הוא הדגיש כי ץ. "מדובר במעשה לא אחראי של הנערים אשר הגיעו למקום ללא תאום מראש וזאת בתנאי מזג האוויר קשים ביותר".


מפקד המחוז נתן הוראה לבדוק את הנסיבות של האירוע כולו ולזמן את הנערים יחד עם ההורים למשטרה לצורך כך עריכת הבירור. משטרת ישראל קוראת לכלל הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה. כמו כן, קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה. להישמע להנחיות השוטרים הפרוסים בשטח למען ביטחונכם ובמידת הצורך לא להסס ולפנות למוקד 100 בעת חשש לחיי אדם.