טרגדיה  מזעזעת בבית שמש: : ילד בן 10 נהרג, ועוד חמישה נפצעו בשריפה שפרצה הלילה (בין שלישי לרביעי) בבית שמש. בשעה 00:17 נמסר למד"א מרחב ירושלים על שריפה בבית פרטי,  ברחוב המורה יעקב בבית שמש. חובשים ופאראמדיקים שהגיעו למקום ונחשפו למראה המזעזע, העניקו טיפול רפואי לחמשת הנפגעים במקום, בהם ילד כבן 10 שמותו נקבע לאחר נסיונות החייאה. אביו של הילד, בן 50, התעקש להיכנס לבית הבוער וחלץ את בנו, ונפגע קשה מהעשן הרב ששאף. בין הנפגעים האחרים בשריפה הם האם, בת 45, בנה בן ה-11 וילדתם בת ה-7. שלושתם נפגעו באורח קל בשל שאיפת עשן. גבר נוסף שהיה במקום לקה בחרדה וטופל במקום. 

חוקר השריפות שהגיע למקום קבע שמקור השריפה הוא במרפסת הבית, אבל הנסיבות הרשמיות לא ברורות עדיין. למרות שזוהי לא ההנחה המובילה של המשטרה, עדיין לא נשללה האפשרות שמדובר באירוע פלילי.

מפקד תחנת כיבוי אש, טפסר משנה ראובן יצחק אמר הבוקר בגלי צה"ל: "כרגע אין כיוון ברור לגבי מקור השריפה. הזירה קשה מאוד. השריפה פגעה באופן קשה מאוד בבית. כל האפשרויות פתוחות ברגע הזה, עד שיהיו חוקרים נוספים במעבדה שלנו. אין חשש ממשי להצתה או למשהו פלילי, אבל זה גם ייבדק. החלק הדרומי של הדירה בער כליל, שני חדרים נשרפו לחלוטין, ובאחד מהם נמצא היה הילד. היה קשה מאוד להגיע אליו, החום היה בעוצמה גבוהה מאוד, וזה לא אופייני לשריפות שאנחנו מגיעים אליהן. אנחנו יודעים את הנקודה שבה השריפה התחילה, אבל את הסיבה שזה התפתח לעוצמה כזאת אנחנו לא יודעים. הילד היה בחדרים הדרומיים במוקד הרציני של השריפה. שאר דיירי הבית נסוגו מדלתות אחוריות. הם הצליחו לצאת מהדלתות האלה".  


השריפה בבית שמש. צילום: דוברות מד"א
מוטי הרוש, מתנדב איחוד הצלה שהגיע למקום, סיפר: "כשהגעתי למקום הדירה עדיין עלתה בלהבות וצוותי כיבוי החלו בפעילות לכיבוי האש וחילוץ נפגעים, למרבה הצער מהדירה חולץ ילד ללא רוח חיים, ובני המשפחה חולצו בהכרה מלאה, הענקנו להם סיוע רפואי ראשוני עד להגעת האמבולנסים למקום, מדובר באירוע קשה ונסיבות פרוץ הדליקה אינן ברורות בשלב זה". 

במרכז הרפואי הדסה, אליו הגיעו הפצועים, מסרו כי אל חדר המיון בבית החולים פונו 4 נפגעים מהשריפה בבית שמש: גבר כבן 50 (האב) במצב קשה, והוא מונשם ומורדם, וכמו כן האם ושני ילדיהם שנפגעו קל, והם בהכרה ובמצב יציב. כל הפצועים הופנו לבדיקות והמשך טיפול.

פאראמדיק מד"א טארק מושא, שהגיע לבית השרוף מנקודת מד"א הסמוכה למקום, סיפר על המראה המזעזע לו נחשף: "מדובר בארוע קשה מאוד. כשהגענו למקום ראינו בית פרטי בוער שעולה באש , ועשן סמיך יוצא ממנו. יחד עם כוחות הכיבוי שהגיעו איתנו נכנסנו לבית והתחלנו לחלץ את הנפגעים , חלקם יצאו לקראתנו וסיפרו לנו שאחד הילדים חסר, לאחר מספר דקות אותר הילד בחלק הפנימי של הבית כשהוא ללא רוח חיים עם סימני כוויות קשות ושאיפת עשן. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
 
מושא מספר את נסיבות פציעתו של אב המשפחה: "האבא התעקש להכנס לחלץ את ילדיו ונפגע קשה מהעשן הרב ששאף. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו במהירות לבית חולים כשמצבו קשה ויציב. האמא כבת 45 , ילד כבן 11 וילדה כבת 7 ששאפו עשן המתינו אצל השכנים, הם היו בהכרה מלאה ובמצב קל. לאחר שטיפלנו בהם  טיפול ראשוני פינינו גם אותם לבית חולים. גבר נוסף שלקה בחרדה מהמראות הקשים טופל במקום ולא נזקק לפינוי".