כ-250 אקדמאים, אנשי רוח וגם פוליטיקאים בדימוס חתמו על עצמומה הקוראת לכוחות השמאל לגבש חזית פוליטית יהודית-ערבית אחת לקראת הבחירות.


בעצומה נאמר כי "פיזור הכנסת הביא לסופה של ממשלה גרועה, אולי הגרועה בתולדות ישראל, אשר הרחיבה את המפעל הקולוניאלי בשטחים הכבושים, העמיקה את הפערים הכלכליים בחברה הישראלית, והרחיבה את ההדרה של האזרחים הפלסטינים בישראל מהמרחב הציבורי. היתה זו גם הממשלה הגזענית ביותר בתולדות המדינה, ממשלה שנקטה אפליה בוטה בהקצאת משאבים בין יהודים לערבים, שהעלימה עין מפשעי שנאה, ועיגנה בשלל חוקים את המציאות המפלה בישראל".
 
חומתי העצומה כתבו עוד כי "על השמאל הישראלי לסמן כיוון חדש לחלוטין, חזית פוליטית יהודית-ערבית אחת. אין עוד מקום לשמאל יהודי או לשמאל ערבי, רק לשמאל יהודי-ערבי. אנו יוצאים בקריאה לכל מפלגות השמאל להתאחד תחת חזית אחת רחבה המקדמת שלוש מטרות: מאבק נגד המפעל הקולוניאלי בשטחים וקידום הסכם שלום צודק בין ישראלים לפלסטינים. מאבק למען דמוקרטיה לכל האזרחים ונגד גזענות ומאבק כולל לשוויון בהקצאת משאבים, שוויון יהודי-ערבי, שוויון מעמדי, שוויון מגדרי, שוויון בין הדתות ובין דתיים לשאינם דתיים, שוויון בין כל הקבוצות האתניות המרכיבות את חברה הישראלית, שוויון בין מרכז ופריפריה".
 

בין החותמים על העצומה השחקן מוחמד בכרי, המחזאי יהושע סובול,  הזמרת מירה עוואד, יו״ר הכנסת לשעבר אברום בורג , מירון רפופורט, עודה בשאראת, ח"כ לשעבר רומן ברונפמן, אריאנה מלמד , דוד זונשיין, הבמאי סיני פתר, וכן: פרופ' אריה ארנון, פרופ' אורית קדר (האונ' העברית), מירון רפפורט, הדס זיו (רופאים לזכויות אדם), פרופ' ניב גורדון (אונ' בן גוריון), פרופ' שי לביא, (אונ' ת"א), ופרופ׳ דני פילק, ועוד.