ביש עתיד רגילים לספוג איש מהליכוד אבל היום הפך ראש המפלגה, יאיר לפיד, למטרה לחיצי ביקורת חריפה דווקא מצד ח"כים מהעבודה. ח"כ מיקי רוזנטל כינה אותו "צבוע" ואילו ח"כ ומרב מיכאלי אמרה כי "זמנו עבר".

 
ח"כ רוזנטל תקף היום (שבת) את לפיד על "נאום מושחתים נמאסתם" שנשא בשבוע שעבר ואמר כי יאיר לפיד צבוע. "שחיתות ומושחתים לא הפריעו לו מעולם. להיפך - לעתים אפילו הגן עליהם", אמר.

"לפיד תוקף עכשיו את הכספים הקואליציוניים שמועברים להתנחלויות ורואה בהם שחיתות?", תהה רוזנטל והוסיף: "אכן שחיתות – אלא שבמהלך השנתיים האחרונות חברי מפלגתו בוועדת הכספים הרימו יד ותמכו בשחיתות הזו בהוראתו. לפני שנה זה היה חוקי ועכשיו זו שחיתות? צבוע".

 
רוזנטל אמר עוד כי לפיד קופץ עכשיו על העגלה של המאבק בשחיתות, שרבים וטובים דוחפים משך שנים במאמץ רב. "ברוך הבא יאיר, אנחנו באמת זקוקים לסיוע. השחיתות הורסת פה כל חלקה טובה, אבל לפני שאתה תופס טרמפ, קודם תתנער ממעשיו של חברך אולמרט ותכפר על מעשיך, כי שחיתות היא גם לשבת במשך שנתיים בממשלה עם אנשים שאתה יודע שהם מושחתים, לשתוק ולכסות על מעשיהם, צבוע".

ח"כ מרב  מיכאלי אמרה היום באירוע שבתרבות: "יאיר לפיד לא חשוב - הוא היה במשבצת הריאליטי-שואו של הפוליטיקה הישראלית – הכוכב הבא. זמנו עבר. עכשיו הכוכב הבא הוא 'כחלון'".