פילוג היסטורי בש"ס: חבר הכנסת והשר לשעבר אלי ישי, החליט לפרוש מהמפלגה אחרי 30 שנות חברות בה. זאת לאחר שחבר מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני, הודיע ליו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי כי לאחר תיאום עם נשיא המועצה הרב שלום כהן, הוא מורה לו שלא לקיים מחר פגישה עם ח״כ ישי, בה היו אמורים השניים להגיע לכדי פיוס. 
 
 
מחר יגיע שבוע של הכרעות, בתום סוף שבוע סוער. פגישה בין השרים נפתלי בנט לאורי אריאל אמורה להתקיים מחר (ראשון) בסופה נדע האם אריאל ממשיך במסגרת "הבית היהודי" או פורש למפלגה חדשה עם אלי ישי. במקביל, במידה ומהלך שכזה לא יצא אל הפועל צפוי ישי להכריז על הקמת מפלגה כלל ישראלית בראשותו שתתחרה בש"ס. בשיחה הערב עם "מעריב-השבוע" אמר מקור בכיר בסביבתו, "שיטת הדיקטטורה לא תעבוד יותר, אריה דרעי מראה לאלי את הדלת ולכן הוא ימשיך את מורשת מרן במפלגה אחרת".
אלי ישי הגיע אתמול (שישי) כשהוא מלווה ברעייתו לביתו של מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. מקורבים לישי דיווחו כי הרב "בירך וחיזק אותו" אולם מבית הרב הכחישו כי השיחה ביניהם עסקה בנושאים פוליטיים. גורם בכיר בסביבתו של ישי סיפר ל"מעריב השבוע": "יש יום-יומיים כדי להחליט, כרגע נראה שהסיכוי למפלגה משותפת עם אריאל עומד על 60%. האופציה השנייה היא מפלגה חרדית-ספרדית חדשה בגיבוי פטרונו הרוחני של ישי, הרב מאיר מאזוז.
מקורביו של אריה דרעי הסבירו בשיחה ל"מעריב השבוע" כי יו"ר ש"ס הנוכחי "מרגיש שהוא הציע מעל ומעבר לאלי, גם מקום שני ותפקיד של שר בכיר. באיזשהו מקום הוקל לו שאלי הולך כי ברור שאין ביניהם אמון באופן גורף. אפשר לדמות את זה לניתוח הסרת תוספתן", אמר המקורב והוסיף, "איבר חיוני בגוף אבל כשהוא עושה נזק צריך להסיר. זו תהיה פגיעה קטנה ולא יותר".