הפריימריז בליכוד יצאו הבוקר (רביעי) לדרך: 96,651 מתפקדי המפלגה ילכו היום לבחור את מועמד התנועה לראשות הממשלה ואת רשימת המפלגה לכנסת. לאחר של חמש שעות של הצבעה, שיעור המצביעים בפריימריז עומד על 15 אחוז בלבד, כך נמסר מדוברות הליכוד.



הקלפיות יינעלו בשעה 22:00 ובליכוד מקווים כי אחר הצהריים, עם סיום יום העבודה, תגבר התנועה לקלפיות. בפריימריז הקודמים הצביעו כ-60 אחוזים מכלל מתפקדי הליכוד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חזר היום על קריאתו למצביעי הליכוד לבוא ולהצביע בקלפיות, כדי "לחזק את המפלגה ולאפשר לה להרכיב רשימה חזקה", כלשונו, שתאפשר לו להמשיך ולהוביל את הליכוד ואת המדינה. בשעות הבוקר אמנם השתרכו תורים גדולים בפתח הקלפיות בגני התערוכה בתל אביב, אולם הדבר הוסבר בכך שלמקום הגיעו קבוצות מצביעים מאורגנות מהתעשייה האווירית.



ראשון המצביעים היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שהצביע בקלפי בבנייני האומה. נתניהו הגיע לקלפי מלווה ברעייתו שרה. לאחר שקיבלו הסבר קצר מחברות ועדות הקלפי נכנסו נתניהו ורעייתו מאחורי הפרגוד. נתניהו נראה שולף מכיסו נייר שנראה כמו רשימה שהכין לעצמו מראש. לאחר מכן שלשל את המעטפות אל תוך הקלפי, התייצב בפני סוללת המיקרופונים ואמר: "בוקר טוב לכם. אנחנו אומנם בימי פריימריז, אבל הייתי עסוק אתמול במאמץ לבלום את היוזמה הפלסטינית באו"ם. אני רוצה להביע הערכה ותודה לארה"ב ולאוסטרליה וגם הערכה מיוחדת לנשיא רואנדה ולנשיא ניגריה. דברתי עם שניהם. הם אמרו לי והבטיחו לי באופן אישי שלא יתמכו בהחלטה. הם עמדו בדברם וזה מה שהכריע את הכף. זה חשוב מאוד למדינת ישראל".


עוד אמר נתניהו: "יש גם פריימריז שגם הם חשובים למדינת ישראל כדי לדעת מי מקבל את הסמכות להוביל את המדינה. ביקשתי את הזכות להוסיף עוד שני שמות כדי לחזק את הרשימה. חשוב שיהיה בסופו של דבר ליכוד אחד גדול מול כל השמאל ולהוביל את מדינת ישראל בבטחה".

ההצבעה בקלפיות הפריימריז בליכוד בגני התערוכה הופסקה בשל מהומה שפרצה במקום. בשל התור הארוך והדוחק התפרצו כמה מצביעים אל אזור הקלפיות. ההצבעה הופסקה וכל המצביעים הורחקו מן המקום. ההערכה היא כי ההצבעה תחודש בתוך זמן קצר. כעבור זמן קצר הודיעו מדוברות הליכוד כי ההצבעה בגני התערוכה מתנהלת, אך באיטיות.
 
יהודה גליק, שנפצע קשה מירי מתנקש, והמתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת מטעם מחוז יו"ש, הגיע על כסא גלגלים לבנייני האומה בירושלים כדי להצביע בקלפי לפריירמיז של הליכוד.


יולי אדלשטיין מצביע היום. צילום: יח"צ

הצבעת הליכוד מתקיימת ב-600 קלפיות שיוצבו ב-115 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. כל חבר מפלגה יצטרך לסמן 11 מתוך 38 הנציגים המתמודדים ברשימה הארצית, ונציג נוסף מבין 32 המועמדים במחוזות, כל אחד על פי מחוז הבחירה שלו. כדי להקשות על קיומם של "דילים" בין המועמדים, יתבקשו המתפקדים למלא את הטפסים בכתב יד, ולא לבוא עם טפסים מודפסים מהבית.