יש איחוד. שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, יודיעו הערב על ריצה משותפת בבחירות הקרובות על מנת לנסות ולהפיל את בנימין נתניהו מהשלטון, כך נודע היום (רביעי) ל"מעריב אונליין". לבני תשורין במקום השני ויינתן לה מקום נוסף עבור נציג מטעמה בעשירייה הראשונה. כמו כן היא תקבל מקום נוסף בעשירייה השנייה ושניים נוספים בעשיריה השלישית לבני טרם הודיעה לאנשיה מי מהם משוריין באיזה מקום. 

עקב כך, בימים האחרונים נשמעה תסיסה בקרב חברי מפלגת העבודה על כך שהם נערכים לפריימריז יקרים ועמוסים כדי להילחם על מקומם במפלגה ואילו לחברי מפלגתה של לבני משריינים מקומות. 

בנוסף, ביום ראשון תתקיים ועידת מפלגת העבודה, שם תוצג הרשימה החדשה לכלל חברי המפלגה שצפויים להצביע עלייה. החל מהיום ועד יום ראשון צפויים הרצוג וחברי הכנסת התומכים בו לצאת במסע שכנוי של הפעילים המרכזיים במפלגה, כדי שהרשימה החדשה תאושר גם שם.


לבני והרצוג, אשר בוודאי קראו את הסקרים האחרונים, שמנבאים להם מנדטים שעשויים להביא אותם לשלטון, יקיימו הערב בשעה 20:00 מסיבת עיתונאים רשמית, בה יציגו את האיחוד. במהלך השבועות האחרונים התקיים משא ומתן רציף בין השניים, בעיקר לאחר פיטוריה של לבני מהממשלה וההודעה על הקדמת הבחירות. כעת מקווים בגוש המרכז-שמאל כי גם יאיר לפיד יסכים לחבור ובכך ינסו להשיג כוח אלקטורלי משפיע על מנת להרכיב את השלטון לאחר ה-17 במרץ.



עפ"י סקר של ערוץ הכנסת מיום רביעי האחרון, התברר כי ריצה משותפת של השניים עשויה להניב כ-23 מנדטים, לעומת 21 של הליכוד. עפ"י אותו הסקר, אם לבני היתה מתמודדת לבד, היא לא היתה עוברת את אחוז החסימה והעבודה, בלעדיה, היתה מקבלת 17 מנדטים בלבד.




מי שכבר יישר קו הוא חבר מפלגת העבודה לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, שאמר בהתייחסו לבחירות המתקרבות כי: "הולכת ונוצרת הבנה שהרצוג הוא המועמד המוביל בתוך הגוש להחליף את נתניהו כראש הממשלה", אמר פרץ באירוע של תנועת ״שמאלה״, הפועלת לאיחוד הגוש. 
פרץ הוסיף כי "אני מצפה מהרצוג ולפיד שיישבו לסגור את העניין עוד לפני הבחירות". באירוע, שנערך באור יהודה, השתתפו יותר מ-150 פעילים ותומכים של התנועה החדשה, והנחתה אותו הפרשנית הפוליטית של אתר ״אל-מוניטור״, מזל מועלם.