אריה דרעי לא מבזבז זמן, ומנסה להחזיר את הצבע ללחיים של פעילי ש"ס. בשעה 18:00 הוא יכנס מסיבת עיתונאים, בהשתתפות ביתו של מרן הרב עובדיה יוסף, הרבנית עדינה בר שלום נשיאת המכללה החרדית בירושלים וכלת פרס ישראל. כמו כן אמורה להשתתף במסיבת העיתונאים יפה דרעי, אשתו של ח"כ דרעי.



שמועות בקרב גורמים המקורבים ליו"ר ש"ס מספרים כי ייתכן ובר-שלום אף תוצב באופן סמלי במקום ה-20 ברשימה, זאת במטרה לקרוץ לקהל הנשים המזרחיות ולנסות לעורר באזז חיובי חדש על המפלגה. דרעי גם צפוי להתייחס לפרישה הכמעט ודאית של אלי ישי מהמפלגה. גורמים בש"ס אמרו כי מסיבת העיתונאים נועדה להציג תמיכה במנהיגותו של דרעי ולהפגין חזית מאוחדת לנוכח האיומים של ח"כ אלי ישי לפרוש ולפלג את התנועה.



כזכור, אמש, בצאת השבת, התברר כי דרכו של אלי ישי בש"ס עומדת להסתיים לאחר כ-30 שנות חברות בה. זאת לאחר שחבר מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני, הודיע ליו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי כי לאחר תיאום עם נשיא המועצה הרב שלום כהן, הוא מורה לו שלא לקיים מחר פגישה עם ח״כ ישי, בה היו אמורים השניים להגיע לכדי פיוס.



מקורביו של אריה דרעי הסבירו בשיחה ל"מעריב השבוע" כי יו"ר ש"ס הנוכחי "הרגיש שהוא הציע מעל ומעבר לישי, גם מקום שני ותפקיד של שר בכיר. באיזשהו מקום הוקל לו שאלי הולך כי ברור שאין ביניהם אמון באופן גורף. אפשר לדמות את זה לניתוח הסרת תוספתן", אמר המקורב והוסיף, "איבר חיוני בגוף אבל כשהוא עושה נזק צריך להסיר. זו תהיה פגיעה קטנה ולא יותר".



אגב, עפ"י סקר שנעשה ע"י פאנלס פוליטיקס, ש"ס בראשות דרעי תזכה לשבעה מנדטים בבחירות הקרובות, ואילו בראשות ישי יוביל את המפלגה היא תזכה לתשעה מנדטים. בכל מקרה, גם במקרה של פיצול אזי שתי המפלגות העתידיות צפויות לעבור את אחוז החסימה. ש”ס בראשות דרעי תזכה לארבעה מנדטים, ואילו ישי בראשות מפלגה חרדית חדשה צפוי לזכות בחמישה מנדטים בבחירות הקרובות. תוצאות הסקר משקפות את התחושה בקרב אנשי המפלגה בחודשים האחרונים, שלפיה המשך הפילוג צפוי לפגוע בה.