כנס עיתון "כלכליסט" שנערך היום (רביעי) עסק בתחזיות העסקיות לשנה הקרובה. אבל בימי קמפיין בחירות כל במה היא במה טובה להתנגחות פוליטית. יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לא חסכו את בביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. 


הרצוג אמר: "אני לא מציע במערכת הבחירות הזו, לאף אחד, כולל ראש הממשלה, שממציא דברי הבל על נגמ"שים בכותל – ובכך פוגע בירושלים של כולנו, לנסות ולדחוק את הנושא הכלכלי, הנושא החברתי, יוקר המחייה, הפערים והעוני מסדר היום".

הרצוג טען כי "מי שינסה להעלים את התחום החברתי פשוט ייעלם מהשלטון". לדבריו, "החברה הישראלית נמצאת תחת מתקפה חברתית וכלכלית. הקסאמים הכלכליים והחברתיים - שהם תוצאה ישירה של מדיניות נתניהו - נוחתים עלינו מדי יום. האזעקות באות אחת אחרי השנייה: הורדת הדירוג של פיץ', אזהרת מוד'יס, דו"ח הלמ"ס על הצמיחה השלילית, דו"ח השמאי הממשלתי על מחירי הדיור, דו"ח העוני, דו"ח מרכז טאוב, דו"ח העוני האלטרנטיבי. כל יום והקסאם החברתי שלו".


יו"ר העבודה התריע מפני "האיום האסטרטגי של המדינה", כפי שתיאר את המצב החברתי-כלכלי, והפנה את האצבע המאשימה לכיוונו של נתניהו. "אי אפשר להתעלם מהתמונה הקשה שמתגלה לאזרחי ישראל. ניקח את נתוני הביטוח הלאומי. יש מיליון ו-600 אלף עניים בישראל, כאשר אחד מכל שלושה ילדים בישראל הוא עני. זה האיום האסטרטגי האמיתי על עתידה של מדינת ישראל. הביטחון החברתי תחת נתניהו קרס. נכון, היו גם שרי אוצר לישראל בשש השנים האחרונות. גם להם יש אחריות. אבל נתניהו הוא האחראי הראשי, 'שר העל לענייני האוצר', חסיד הכלכלה הקפיטליסטית החזירית".

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף את נתניהו על נאומו ביום שלישי בפתיחת חידון התנ"ך למבוגרים: "שמעתי אתמול את ראש הממשלה אומר שהוא לא ייתן שנגיע לכותל בנגמ"ש. אדוני ראש הממשלה, באיזה עשור בדיוק אתה תקוע? טוב שלא אמרת שלא תיתן שיחזירו את המנדט הבריטי, לא תסכים שנאצר יסגור את מיצרי טיראן, תמנע בגופך את מינויה של גולדה מאיר לשרת החוץ".

"זה מה שאמרו לו המומחים והספינולוגים. תפחיד אותם. תפחיד אותם עם איראן, תפחיד אותם עם החמאס, תפחיד אותם עם החיזבאללה, תפחיד אותם מהשמאל, מאירופה ומאמריקה ואז תבטיח להם שאתה היחיד שיכול להציל אותם מהפחדים שאתה בעצמך עוררת".

לפיד הוסיף: "גם אם נתניהו החליט שהוא לא יכול לעבוד איתנו יותר, כל מה שהוא צריך היה זה לחכות חודש להעביר תקציב, לאותת לציבור שלפני כל הפוליטיקה הקטנה, אכפת לממשלה ממעמד הביניים ומהשכבות החלשות, ואז ללכת לבחירות".

יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, אמר בכנס: "הטרגדיה כאן היא שאנחנו חיים במדינה עשירה שמתעשרת והאזרחים לא מרגישים בזה. קבוצות כח מתעשרות ופערים נפתחים. משהו בשיטה הכלכלית הזאת לא עובדת. חייבים לשנות את זה. השם של המחלה זה ריכוזיות, מונופולים. מדינה שהפכה למדינת מונופולים וקבוצות כח. לתרופה למחלות האלה קוראים תחרות. איפה שיש מונופולים וקרטלים אין תחרות. איפה שיש טייקונים אין תחרות.