יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" ביקר את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי מבצע "צוק איתן" ואמר כי "לא היה מאמץ מדיני".

לפיד טען בדבריו, ב"שבתרבות חולון", כי "הייתה לנתניהו חרדה שלא נראינו מספיק נחושים במהלך מבצע צוק איתן ואז ללכת לוועידת התורמות היה נראה כחולשה. לא היה מאמץ וזו טעות".  אמר לפיד כשהוא מזכיר את וועידת המדינות התורמות לפלסטינים.

עוד תקף לפיד את ראש הממשלה ואמר כי "זה ניסיון מתמיד שלו לא לעשות שום דבר. אם אתה לא עושה שום דבר בשביל מה אתה בשלטון? מה שמעניין את נתניהו זו רק השרדות פוליטית״.
לפיד הוסיף ואמר כי אין לו ספק שבמידה ונתניהו ישוב לשלטון הוא יחזיר את מדינת ישראל לאחור: "לפני שבאנו היו 39 שרים ,3 שרים ללא תיק. אנחנו עצרנו את זה.  בממשלה הזו היו 21 שרים ולא היו שרים ללא תיק."
שר האוצר לשעבר טען כי אם נתניהו יהיה ראש הממשלה,  "יקלקלו כל דבר טוב שעשינו כאן - הוא יחזיר את הממשלה ל-30 שרים, יבטל את שעון החורף, לא יהיה שיוויון בנטל, הוא יבטל את התכנית הלאומית לניצולי השואה. אנחנו לא ניתן לו לבטל את כל מה שעבדנו עבורו".

באותו אירוע, דיבר גם ח"כ דני דנון המתמודד על ראשות "הליכוד" ואמר: "אני תובע מכחלון, ליברמן ודרעי, שרוב מצביעיהם באים מהמחנה הלאומי, להיות אמיצים ולהודיע האם הם תומכים בממשלת ימין או שמאל. אני בטוח שכל תומך מהמחנה הלאומי ירגיש שהונו אותו אם יסתבר שלקחו את הקול שלו מהימין והעבירו אותו לשמאל".