עדכון אחרון: 23:17


בעקבות בדיקה חוזרת אתמול (ראשון) בערב של פרוטוקולים של קלפיות בליכוד ולאחר קרב צמוד ומאבק על כל קול בין ח"כ ציפי חוטבלי וח"כ אבי דיכטר, נקבע כי דיכטר גבר על חוטבלי בהפרש זעום של 55 קולות. בעקבות כך, דיכטר ממוקם סופית במקום ה-20 והריאלי ברשימת הליכוד לכנסת. עוד נקבע בספירה החוזרת כי ח"כ דני דנון עלה למקום ה-9 ברשימה. יריב לוין במקום העשירי וצחי הנגבי התדרדר למקום ה-12. עם זאת, לכל המועמדים שמורה עדיין הזכות לערער על התוצאות. 



שעות מורטות עצבים עברו על חוטבלי ודיכטר, בשעה שנספרו הקולות של הקלפיות האחרונות במספר כפרים דרוזים, ביניהם ירפא ורמה. בסביבתו של דיכטר קיוו כי הקולות שיקבל במגזר הדרוזי יטו בחזרה את הכף לטובתו משום שחוטבלי הובילה לאורך רוב הספירה בכמה עשרות קולות.  



ציפי חוטובלי שוקלת להגיש ערעור לבית הדין של הליכוד על התוצאה, מתוקף האפשרות שניתנה למתמודדים לערער בתוך מוסדות המפלגה עד לשבוע לאחר הבחירות המקדימות.  מקורביה של חוטובלי אמרו: "הקרב על המקום העשרים בליכוד הוכרע על בסיס הקלפי בבית ג'אן, בזמן שיש חשד גדול לזיופים, לאחר שיו"ר הקלפי הורה לסגור ב-17:00 את ההצבעה, עקב אי סדרים ולמרות זאת ההצבעה נמשכה ובסופה היו יותר קולות ממתפקדים". 


טופס הבחירות הסופי בליכוד. 


בליכוד ביקשו להבהיר כי "הליך בדיקת הפרוטוקולים נקבע מראש - עוד לפני מועד קיום הפריימריס וכי מדובר בבדיקה נוספת שתכליתה לתקן טעויות הקלדה בלבד". 

חוטובלי, שנדחקה למקום ה-26 ברשימה, קיוותה כי בעקבות הספירה המחודשת תוכל לשפר את מיקומה ולקפוץ היישר לעשיריה השנייה, על חשבונו של אבי דיכטר, הממוקם במקום ה-20.
דיכטר קיבל בפריימריז 20,085 קולות. חוטובלי קיבלה 19,331 קולות אולם במטה חוטובלי טענו כי קלפי בעלי זהב, שבה 200 בעלי זכות הצבעה, שבה היא אמורה לזכות ברוב הקולות, כלל לא נספרה כמו גם קלפי בישוב נריה שבה 90 קולות. חוטובלי קיוותה לצבור קולות נוספים בקלפיות אחרות הנספרות מחדש, בין היתר קלפי מקרית אתא, מודיעין וישובים נוספים.
"חשבנו לעצמנו שחוטובלי תגיע לאמצע העשיריה השנייה אבל בוודאי לא למקום ה-26", אמרו במטה שלה. "העובדה שיש קלפיות שלמות שמשום מה לא נספרו מעוררת אצלו תהיות", אמרו אנשי המטה של חוטובלי שהייתה נוכחת אישית  בועדת הבחירות המרכזית של הליכוד, שם התקיימה הספירה המחודשת.
 
פעילים בליכוד אומרים כי "בבחירות היו תופעות שבגינן השערות סומרות. קשה להאמין שזה קורה. יש דברים לא תקינים". אחד הפעילים סיפר כי משקיפים מטעם מתמודדים שונים קיבלו הוראה לעזוב את הקלפיות כמה שעות בטרם סגירתן. הנימוק הרשמי היה כי לא לכל המועמדים ישנם משקיפים לכן על כולם לצאת מהקלפי.