הסיפור בין אריה דרעי לאלי ישי נראה הערב (ה') גמור, ואם לא תהיה התפתחות דרמטית של הרגע האחרון, צפוי אלי ישי להודיע כבר בשבוע הבא על עתידו הפוליטי, שלא במסגרת פוליטית משותפת עם אריה דרעי. גורמים במערכת הפוליטית ידעו לספר היום על מו"מ הולך ומתקדם בין השר אורי אריאל לישי בנוגע להקמת מפלגה משותפת, בראשה יעמוד ישי ולצידו כמספר 2 יכהן אורי אריאל. במקביל עומדת בפני ישי אופציה רצינית נוספת של הקמת מפלגה חרדית-חברתית חדשה, בנשיאותה יעמוד הרב מאיר מאזוז, פטרונו הפוליטי של ישי וראש ישיבת "כיסא רחמים". 


ביום ראשון צפוייה פגישה מכרעת בין השרים נפתלי בנט ואורי אריאל, שאמורה להכריע את המשך השותפות בין מפלגת "תקומה" ל"הבית היהודי". במקביל נקבעה פגישה בין אריה דרעי לאלי ישי, אם כי בעקבות ההידרדרות ביחסים ביניהם, לא ברור עדיין אם תתקיים כמתוכנן.  


בשיחה עם "מעריב-סופהשבוע" תקף גורם בכיר מאוד בסביבתו של ישי את אריה דרעי ואמר, "הוא הראה לו את הדלת החוצה. חד וחלק. הוא הציע לאדם שהנהיג את התנועה הצעות משפילות, כמו לחתום על מכתב התפטרות, ועוד כהנה וכהנה". הגורם הוסיף כי "דרעי מחבק אותו בתקשורת, אבל בתוך החדר מנסה רק לפגוע ולהשפיל".  


גם בסביבתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לא נשארו חייבים, והזכירו לישי כי היה זה הוא שיזם בעבר כי חברי הכנסת של התנועה יפקידו מכתב נאמנות בידי מועצת החכמים של התנועה. "זה לא משהו אישי נגד אלי, אלא דרישה לגיטימית מכל הח"כים. אריה זימן אותו ביום ראשון לישיבת עבודה והוא עדיין מצפה לשלב אותו בעשייה בתנועה. אם אחרי כל זה הוא ממשיך לייצר מחלוקת, כנראה שהוא מחפש תירוצים לפילוג".