"המחנה הציוני" יצא לדרך: ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (ראשון) ברוב מוחץ את האיחוד עם מפלגת התנועה ואת מפת השריונים שיו"ר המפלגה יצחק הרצוג סיכם עם יו"ר התנועה ציפי לבני.

 
הוועידה אישרה את ההצעה להציב את ציפי לבני במקום השני, לשריין לתנועה נציגים ברשימה לכנסת במקומות 8, 16, 21, 24 ו-25 וקבעה הבטחת ייצוג לכל המגזרים המשקפים את החברה הישראלית: נשים (6 נשים עד מקום 22), נציגי ההתיישבות - קיבוצים ומושבים (מקומות 15, ו-18), נציגי המיעוטים – דרוזים וערבים (במקומות 17 ו-26 ברשימה) ונציגות לעולים במקום 28 ברשימה לכנסת. בנוסף, הוועידה אישרה ליו"ר יצחק הרצוג לשריין מקומות לאישיות חיצונית במקום ה-11 ובעשיריה השלישית והרביעית.


הרצוג נאם בפני חברי הוועידה והתייחס לאחריות שמוטלת על כתפיו ועל ההבטחה לייצר אלטרנטיבה ל"ממשלת הפחד והשיתוק" של נתניהו: "הבטחתי שנהיה אלטרנטיבה לממשלה שחבריה מתחרים ביניהם מדי יום  - מי מסית יותר, מי מתלהם יותר, מי קיצוני יותר, וכל זאת בזמן שאזרחי המדינה מאבדים אמונה, ונפרדים מהתקווה שיכול להיות כאן טוב יותר". 


הוא הבהיר כי טובת כל אזרחי המדינה עומדת לנגד עיניו, והצהיר כי מטרת המהלך היא לאחד את המחנה הציוני על כל רבדיו. הוא התייחס גם להחלטה לאחד כוחות עם "התנועה": "זה לא סוד שהתלבטתי. קיבלתי הכרעה אישית ומנהיגותית הנשענת על האימרה המופיעה בתפילה כי מי שעוסקים בצרכי ציבור באמונה - עליהם להעדיף תמיד את טובת הכלל  על פני טובתם האישית", אמר. 
 
צירי מפלגת העבודה מצביעים בעד האיחוד עם התנועה. צילום: אבשלום ששוני

יו"ר העבודה הביע אמון ביכולת לנצח את הבחירות: "ביחד, אנחנו נוביל את הרשימה המשותפת האיכותית ביותר, שתנצח את הבחירות ותחליף את ההנהגה, תחליף את השלטון. חברות וחברים, אני אחליף את בנימין נתניהו, ומפלגת העבודה בראשותי תחליף את הליכוד בהגה השלטון, וביחד אתכם נוביל את מדינת ישראל".

הרצוג הבטיח לפעול לקידום תהליך השלום ולחזרה לשולחן הדיונים במטרה להגיע להסדר המושתת על סידורי ביטחון בלתי מתפשרים.  הוא הביע אמון בלבני, ציין כי מאחוריהם שנים רבות של היכרות, והצהיר: "ציפי לבני ואני נוביל במנהיגות משותפת את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר. ביחד נצית מחדש את התקווה בלבם של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל. יש ביננו שותפות אמת. זו שותפות של מנהיגים ומפלגות שטובת המדינה בראש סדר היום והעדיפויות שלהם". 
  

כמו כן הוא התייחס לתחושותיו לאחר ההכרזה על האיחוד: "אני חש תמיכה, התלהבות וסחף, ואני אומר לכם שהתמיכה הזו תלך ותתעצם. יש לנו, גבירותיי ורבותיי, מנהיגות שלא הייתה כמותה למדינת ישראל כבר שנים  רבות – ואני אומר לכם שבעוד 94 יום אנחנו עושים כאן - מ-ה-פ-ך".  הוא סיים בקריאה לכל מצביעי העבודה לדורותיהם – "חיזרו הביתה. כאן הוא ביתכם".


ראשת המפלגה הקודמת של, ח"כ שלי יחימוביץ, שנתנה גיבוי מלא למהלך האיחוד, אמרה: "פעם בכמה זמן מתרחש נס, ומפלגה שעד לפני זמן קצר דשדשה - הופכת לכח המוביל; הרצוג הוביל את מהלך האיחוד ואני מסירה בפניו את הכובע; במקום בו אין תקווה, יש פערים בלתי נתפסים, המדינה נסוגה אחורה ואין אפילו נסיון להליך המדיני – הגזענות והאלימות מרימים ראש; חייבים להחליף את הממשלה הרעה הזאת; בקרוב מאוד, אם נדבוק בדרכנו ונשמור על זהותנו,  נוכל לאמר: "ראש הממשלה יצחק הרצוג".
 


מסירה את הכובע בפני הרצוג. יחימוביץ'. צילום: אבשלום ששוני. 

לקראת הוועידה, שלחו אמש שרים וח"כים לשעבר, מותיקי המפלגה, מכתב לצירי הוועידה הקורא להם להצביע בעד המהלך. מי שריכז את איסוף החתימות הוא יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר, ח"כ חגי מרום. בין החותמים על המכתב גם השרים לשעבר יולי תמיר, אברהם (בייגה) שוחט, אהרון ידלין, עוזי ברעם, וכן חברי הכנסת לשעבר רענן כהן, ניסים זווילי, עדנה סולודר ועוד רבים.  

"אנחנו מברכים את יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, ואת יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, על מהלך אמיץ של מנהיגות", ציינו ותיקי המפלגה והוסיפו "אנו קוראים לכל חברי מפלגת העבודה לעמוד מאחורי מנהיגותו של הרצוג בדרך להחלפת שלטונו של בנימין נתניהו. הוויתור על האגו והיכולת להעמיד את מדינת ישראל ואזרחיה בראש סדר העדיפויות הם הדברים להם אנו זקוקים יותר מכל. כשרים וחברי כנסת לשעבר במפלגת העבודה יש לנו ביטחון מלא בדרך אותה מובילים היום ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל - יצחק הרצוג ושותפתו למהלך ציפי לבני".