שר האוצר היוצא, יאיר לפיד, סיפר היום (חמישי) על יעדיו המדיניים בנאום שנשא בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט. הוא הביע תמיכה בהסכם שלום, וטען כי הסכם כזה נחוץ להבטחת עתידנו הביטחוני. הוא נמנע מלהתייחס לאיחוד בין מפלגת העבודה לתנועה, שעליו הוכרז אתמול.




"אין זה סוד שבין ראש הממשלה וביני היו אי הסכמות, ואחת מהן הייתה במישור הדיפלומטי. אני עדיין לא יכול להבין את תכניותיו במישור הביטחוני. גם הוא לא יכול להבין את תכניותיו, כי ממה שהבנתי אין תכניות. בניגוד לו, אני רוצה לשתף בתכניותיי כדי שהציבור יוכל להשוות בינינו.  עד היום השמאל שגה בכך שסבר שהשלום פשוט אם רק נרצה. הימין טעה בהנחה שאין הסכם ששווה להגיע אליו ושעדיף לנו בלעדיו. ההנחה שלי שונה- אני מניחה שיהיה קשה להשיג שלום, אבל הסכם הוא לא מתנה לפלסטינים, זו הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתידנו הביטחוני".




לפיד טען שאין כלכלה טובה בלי ביטחון. הוא הדגיש את הצורך בגבול בטוח והבהיר שלא מדובר בהסכם שלום אלא ב"הסכם יציב בין שני עמים". לדבריו, הסכם כזה יוכל להתקיים רק אם הצרכים הביטחוניים של ישראל יוכלו להתמלא במלואם.




שר האוצר היוצא התייחס גם לחמאס: "במקום לבנות בתי ספר ובתי חולים הם קנו טילים כדי לתקוף את ישראל".  הוא הבהיר כי לא ישאיר את ביטחון ישראל בידי צד שלישי, אבל הסכם כולל יכול לעזור.




ועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט מתקיימת היום, זו השנה השלישית, במלון מצודת דוד בירושלים. הוועידה היא מפגש רשמי של קהילת הדיפלומטים בישראל, והיא מעלה לדיון נושאים בוערים בעבור משלחות דיפלומטיות מרחבי העולם ובעבור גורמים משפיעים במדינת ישראל – ממשלה, צבא, עסקים ומעצבי דעת קהל.

בוועידה השנה נואמים ראובן (רובי) ריבלין, נשיא המדינה; שמעון פרס, הנשיא ה־ 9 של מדינת ישראל; שר האוצר לשעבר יאיר לפיד; שר הפנים גלעד ארדן; שגריר ארה"ב בישראל דניאל שפירו; ראש עיריית ירושלים ניר ברקת; יו"ר קק"ל אפי שטנצלר וראש אגף תכנון בצה"ל אלוף נמרוד שפר.