ח"כ ניצן הורוביץ הודיע היום (רביעי) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים וכי החליט שלא להתמודד ברשימת מרצ לכנסת הבאה. את ההודעה עצמה כתב הח"כ בפוסט בפייסבוק, בו הודה לתומכיו וציין את הדברים בהם עסק בשש השנים האחרונות.



הורוביץ הודיע ליו"ר מפלגת מרצ, זהבה גלאון וליו"ר הסיעה בכנסת, אילן גילאון, כי אין בכוונתו להתמודד לכנסת ה-20. גילאון אמר ל"מעריב-אונליין": "קיבלתי בהפתעה את דבריו של הורוביץ', הוא התקשר אליי מפריז וסיפר על כוונתו. הבנתי ממנו כי אין בעיה פוליטית מאחורי הפרישה, אלא שהוא מיצה את עצמו. אני מפציר בו שלא לפרוש מהחיים הפוליטיים.



הורוביץ עצמו כתב: "חברות וחברים יקרים שלי. אחרי התלבטות עמוקה החלטתי לא להתמודד ברשימת מרצ לכנסת הבאה. שקלתי את זה במשך חודשים רבים והתלבטתי עד הימים האחרונים. שתי קדנציות בכנסת - יותר משש שנים כחבר כנסת - ואני רוצה להמשיך לכיוונים חדשים", כתב הורוביץ, זו הכרעה מאוד לא פשוטה מבחינתי. עשיתי דרך ארוכה ומרתקת בתנועה הזו ויש לי בה חברים ותומכים רבים בכל קצות הארץ".


"אני אוהב את הארץ הזו. עשינו המון דברים יחד. הובלנו מאבקים, יזמנו חקיקה מתקדמת, לחמנו על ערכי היסוד: על הדמוקרטיה, על זכויות האדם, על הצדק החברתי ועל השלום. בכל התפקידים שמילאתי במרצ, במערכות הבחירות השונות לכנסת ולעיריית תל-אביב, ובכל הפרוייקטים והמחוייבויות שלקחתי על עצמי, נתתי את המקסימום. מיגוון הנושאים שהובלתי נגע בהמון אנשים: מאבק בגזענות, שיתוף פעולה אזורי, מאבק בכפייה דתית, הגנה על הסביבה, פלורליזם ותרבות חזקה, עירוניות מתקדמת, וכמובן זכויות הקהילה הגאה והאהובה שלי".

"אני רוצה להגיד תודה מכל הלב לחברים, לתומכים ולשותפים לדרך שלא הספקתי להודות להם באופן אישי, וגם למצביעים שנתנו בי אמון. במיוחד אני רוצה להודות לעוזרים הפרלמנטרים המסורים שלי שמרי ואורי (ולעוזרות ולעוזרים המעולים האחרים שליוו אותי במהלך השנים) ולצוות המתנדבים שלי. לא אשכח את התמיכה והעידוד המרגשים שלכם לאורך כל הדרך - בכנסת ומחוצה לה. בלעדיכם לא הייתי יכול להגיע להישגים הרבים שלנו, לחוקים שהעברנו, ולאנשים הרבים כל כך שהצלחנו לטפל בבעיות שלהם ולעזור להם. עכשיו אני מאחל בהצלחה לחבריי בסיעה בראשות חברתי זהבה גלאון, ומייחל למהפך בבחירות.

הורוביץ לא פיזר את הערפל לגבי עתידו ואמר: "יש לי מחשבות ותכניות והן יתבררו בקרוב. דבר אחד בעיקר ברור לי מאוד: דעותיי וערכיי לא השתנו. מאז שעמדתי על דעתי, עוד כנער, דגלתי בערכים המשותפים שלנו. מאבק בניצול ובדיכוי, סובלנות, חופש המחשבה, הביטוי והיצירה. הצרפתים ניסחו את זה הכי טוב, כרגיל: חירות, שיוויון, אחווה.

"השנים שלי בפוליטיקה, על אף הקשיים והמכשולים וההיכרות עם כמה היבטים עוד פחות נעימים של העסק, לא ערערו את השקפת העולם שלי, אלא דווקא חיזקו והעמיקו אותה. כיום אני רואה דברים בצורה חדה וברורה יותר, מכיר את התהליכים מקרוב, ומאמין יותר מתמיד בצדקת הדרך. ואני יודע: הדרך הזו, גם אם ארוכה, גם אם קשה - הדרך הזו תנצח. להתראות (ושנה טובה!)".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה בתגובה לפרישתו של הורוביץ: "קיבלתי בצער את החלטתו של ניצן לא להתמודד ברשימת מרצ לכנסת. ניצן היה דמות חשובה ומשמעותית במרצ בשש השנים האחרונות, פרלמנטר מעולה וחבר. ניצן חתום על שורה של הישגים פרלמנטריים וציבוריים. ניסיתי להניא אותו מהחלטתו כי חשבתי שהוא צריך להמשיך ולתרום במסגרת מרצ לחברה הישראלית, אך לצערי הוא היה נחוש מסיבות אישיות לסיים את כהונתו הנוכחית בכנסת ולא להתמודד שוב. אני מודה לו על העבודה המשותפת ומאחלת לו בהצלחה בדרכו החדשה".