ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמר הערב (שלישי) כי הכותל תמיד יישאר בריבונות ישראל. נתניהו אמר את הדברים בחידון התנ"ך העולמי למבוגרים בירושלים. 



נתניהו התייחס לכך שגורמים במערכת הפוליטית הציעו לתת לפלסטינים בירה בירושלים: "שמעתי מישהי... אומרת שהכותל יישאר בידינו, ואני מבקש לשאול אתכם: איך בדיוק הכותל יישאר בידנו? כמובלעת בשטח פלסטיני? איך נגיע אליו? בנגמ"שים? לא חזרנו אליו אחרי 2,000 שנה כדי להגיע אליו עם נגמ"שים".



אש הממשלה התייחס לכך ששרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, אמרה ביום ראשון, במהלך הדלקת נרות חנוכה בכותל ביחד עם יו"ר מפלגת העבודה\ יצחק (בוז'י) הרצוג, כי הריבונות הישראלית כאן בירושלים היא הביטוי לחיבור ההיסטורי בין העם לארצו. "המקום הקדוש וההיסטורי הזה יישאר בריבונות מדינת ישראל לעד".


לבני הוסיפה: "הצנחנים שבכו בכותל היו דתיים, מסורתיים וחילונים, בני עיר ובני קיבוץ ומושב, מהמרכז ומהפריפריה. כולנו בכינו איתם בכי של התרגשות, בכי של עם שחוזר הביתה. השמחה וההתרגשות עטפו את כולנו כמו טלית של אושר שמכסה כל יהודי בארץ ובעולם. כאן זה המקום בו אנחנו מאוחדים וכך נשאר. המקום הקדוש הזה, המקום ההיסטורי הזה, המקום אליו אנחנו מחוברים במעמקי נשמתנו - ישאר בריבונות מדינת ישראל לעד".