לאחר שפרשו אלעזר שטרן, דוד צור ועמרם מצנע מהתנועה, הכריזה (רביעי) ציפי לבני כי ח״כ עמיר פרץ ישולב במקום השמיני ברשימת העבודה והתנועה לכנסת. כמו כן, הודיעה לבני כי בכוונתה להוביל התחדשות של התנועה לקראת היעדים הבאים והממשלה הבאה, ולשים דגש על נושאים חברתיים: "יותר חברתי, יותר נשים, יותר צעירים".

לבני שיבחה את פרת, ואמרה: "הוא מנהיג לאומי, עם תפיסת עולם מגובשת בתחום החברתי. פרץ הוא ללא ספק חלק מהנהגת התנועה והמחנה הציוני, ואני רואה בו שותף חשוב במשימה להחלפת ממשלת נתניהו והקיצוניים״.

ח״כ פרץ, שהתייחס להכרזה, אמר: ״הסתיים השלב הראשון בדרך לחילופי השלטון במדינת ישראל. הציבור הישראלי הבין שהמסר כי ׳אין תחליף לנתניהו׳ הוא שקרי. אנו מתחילים עכשיו את השלב בו אנחנו מציבים את האלטרנטיבה הכלכלית חברתית, מדינית וביטחונית. נחליף לא רק את נתניהו, אלא גם את המדיניות שלו".

פרץ התייחס לאיחוד בין התנועה לעבודה, ואמר: "אני שמח שהסכם זה יצא לדרך. הציבור הישראלי מקבל שילוב נכון של מנהיגות משותפת של ציפי לבני ויצחק הרצוג, והמשפט ׳טובים השניים מן האחד׳ מתגשם הלכה למעשה לטובת אזרחי ישראל. ביחד זו מנהיגות ששמה אותם ואת ילדיהם במרכז העשייה הממשלתית״