ועדת הבחירות של הליכוד בודקת תלונות של מספר מועמדים על אי סדרים במספר קלפיות בטרם יוכרז מחר (ראשון) על התוצאות הסופיות של הפריימריז. הבדיקה עשויה לשנות את המיקום הפנימי בתוך הרשימה בין מספר חברי כנסת שהפרש הקולות ביניהם מצומצם.


היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, אמר הערב ל'מעריב השבוע': "לא מדובר לא בזיופים, לא בכשל ולא בשום דבר אחר. פשוט מאוד. טרם סיימנו את בדיקת כל הפרוטוקולים ולא חתמנו עליהם סופית. היו כמה מועמדים שהפנו את תשומת לבנו לכך שבמספר קלפיות היו תקלות מקומיות ברישומים. זה מובן. כל אחד חרד למקומו ואם יש פער קטן בין שני ח"כים זה יכול להשפיע על המיקום הסופי שלהם".

"קבלנו תלונות בעיקר לגבי ירכא, נתיבות, מודיעין, קרית אתא ועלי זהב. לדעתי הדבר נובע מטעויות של מזכירות בזמן ההקלדה ותו לו. היום נעשה התאמה סופית של הפרוטוקולים לתוצאות והכל יבוא על מקומו בשלום. רק לאחר מכן נכריז על התוצאות הסופיות" הוא הוסיף.


ועדת הבחירות בראשותו של השופט בדימוס מנחם נאמן תצטרך לבדוק, בין היתר, כיצד קרה שבשתי קלפיות נפרדות קיבלו אותו ח"כ מספר קולות זהה. כך למשל בשתי קלפיות שונות קיבל יולי אדלשטיין 113 קולות. במקרה אחר קיבל ח"כ אלקין 82 קולות בשתי קלפיות שונות, אחת במודיעין ואחת בירכא. תוצאות דומות נרשמו גם אצל מועמדים רבים אחרים.

בנוסף לכך התברר כי באופן מפתיע "נעלמו" התוצאות של קלפי עלי זהב במחוז יו"ש ובדוח ועדת הקלפי נרשם "אפס קולות". במקרים אחרים התברר כי במספר קלפיות מצפון הארץ, שבהם ידוע כי שיעור ההצבעה היה גבוה נרשם דווקא שיעור הצבעה נמוך.

כאמור, שינויים בספירת הקולות ובתוצאה הסופית יכולים להשפיע על חברי כנסת שהפרשי הקולות ביניהם ברשימה זעומים וגם על תוצאות במחוזות. כך למשל יריב לוין, שנבחר במקום ה-12, קיבל 22,497 קולות. יובל שטייניץ שסיים במקום ה-13 קיבל 22,481 קולות. גילה גמליאל במקום ה-14 קיבלה 22,381 קולות. אופיר אקוניס במקום ה-15 קיבל 21,914 קולות וחיים כץ במקום ה-15 קיבל 21,074. תוספת של של עשרות או מאות קולות לכל אחד מהם יכולה לשנות את המיקום הסופי שלהם ברשימה. "זה יכול להעלות או להוריד מישהו משבצת אחת", אמר עו"ד הלוי., 

לדבריו\ הבחירות התנהלו בצורה מופתית. "אני מדגיש שטרם סיימנו את הבדיקה וההשוואה של הפרוטוקולים של הקלפיות השונות ועד שלא חתמנו על הפרוטוקולים אי אפשר להכריז על תוצאות רשמיות. זה יקרה מחר או ביום שני בבוקר".