שעות לאחר הדיווחים על פעיל טרור ג'יהאדיסט שתפס בני ערובה בבית קפה בסידני שבאוסטרליה, ככל הנראה ניתן הבוקר (שני) אישור לבני הערובה להתקשר ולהשתמש בטלפונים הניידים שלהם. הם השתמשו ברשתות החברתיות, התקשרו ליקיריהם ודיווחו על מצבם. 

שישה בני ערובה, ביניהם שלושה אנשי צוות ושני לקוחות, הצליחו לברוח מבית הקפה "לינדט". כפי שדווח ב-sky news הבוקר, הם בריאים ושלמים והמשטרה מתחקרת אותם על התקרית. כפי שמתועד בוידאו, ניתן לראות שניים מבני הערובה, אנשי עסקים שהם לקוחות של בית הקפה, חומקים דרך הדלת הקדמית. העובד, בן הערובה השלישי, יצא מיציאת החירום האחורית. שתי עובדות נוספות מתושאלות גם כן על-ידי המשטרה, יחד עם האדם השישי שהיה האחרון לברוח.



בני ערובה בורחים מבית הקפה בסידני

לפי הדיווח, פעיל טרור ניסה ליצור קשר עם רשתות הטלווזיה והרדיו המקומיות, תוך שהוא דורש לדבר עם ראש ממשלת אוסטרליה ולספר לו על דרישותיו הנוספות. ככל הנראה, מי שיצר קשר עם הרשתות, הוא אותו חמוש שנמצא בבית הקפה. לפי משטרת אוסטרליה, משא ומתן מתנהל כרגע עם "יש לנו גישה אל החמוש, בסדר העדיפויות עומד ברגע זה הביטחון של האנשים שבפנים. אנחנו רוצים לנהל את האירוע הזה בשקט וברוגע ולכן אין כרגע פרטים נוספים. צריך לזכור שיש עוד בני ערובה מוחזקים וצריך לשמור על בטחונם. לפי הדיווח של רשת הטלוויזיה, בבית הקפה יש ארבע פצצות, וככל הנראה פזורות פצצות נוספות ברחובות המקבילים. 


 




הדגל של פעיל הטרור, שנתלה ככל הנראה בבית הקפה לדרישת החוטף. צילום: רויטרס



כמו כן, דווח על כך ששני בני ערובה יצרו קשר עם ערוץ תקשורת אוסטרלי, ואדם נוסף יצר קשר לפני כמה שעות עם הרדיו המקומי. 

ראש ממשלת אוסטליה, טוני אבוט, שהתראיין לרשת sky news, אמר כי כרגע לא ידוע המניע של אותן טרוריסט. הוא הוסיף כי לא נשקפת בזמן זה סכנת חיים לשאר בני הערובה, שמעריכים שמספרם נע בין 30-40. "אם המשטרה תסיק שיש סכנת חיים לבני הערובה היא תיכנס ישר אל המקום, הדבר הכי חשוב זה להגן על חיי האנשים", הוא אמר.

האירוע החל לפנות בוקר, כאשר דווח על פ
עילי טרור ג'יהאדיסטים שמחזיקים בחטופים בתוך בית קפה שבאוסטרליה. בתוך בית הקפה, אשר נמצא בכיכר מרטין, ברובע העסקים של העיר, נמצא דגל שחור עם כיתוב לבן בערבית, אשר ככל הנראה נתלה לאור דרישתו של החוטף, דבר אשר העלה חשש כי מדובר בהתקפה שקשורה לארגון ה"מדינה האיסלאמית". מאוחר יותר התברר כי הדגל הוא אינו דגל של הארגון הקיצוני, אלא של ארגון ג'יהאד איסלאמי אחר.


פעיל הטרור שהשתלט על בית הקפה. צילום: ערוץ 7 האוסטרלי

המשטרה האוסטרלית אישרה כי מדובר בחוטף חמוש אחד אשר מחזיק במספר לא ברור של בני הערובה. טרם נוצר קשר ישיר עם התוקף וגם הוא לא יצר קשר עם המשטרה. לפי הדיווחים, כשהתוקף הגיע לבית הקפה, הוא התשמש בבת ערובה כמגן אנושי, על מנת להיכנס ולהשתלט על בית הקפה. 

עדכון אחרון: 11:00