"שני השוטרים ישבו ואכלו בניידת בזמן שהרוצח הגיע מאחוריהם וירה להם בראש ללא יכולת תגובה". כך עולה ממצאי החקירה הראשונית בארה"ב, אשר עדיין לא מעכלת את רצח שני השוטרים ע"י חבר כנופיה שחום עור, שהחליט לנקום את מותם של אריק גארנר ומייק בראון, שני צעירים שחורים, אשר נהרגו בחודשים האחרונים ע"י שוטרים. 



שמו של היורה הוא איסמעיל עבדאללה ברינסלי, בן 28, חבר כנופייה אשר החליט כאמור לנקום ואף הציב סימני אזהרה לאורך כל התהליך. תחילה הוא השיג אקדח, ירה בחברתו ופצע אותה באורח קשה. לאחר מכן נסע במשך שלוש שעות עד שהגיע לניו יורק, איתר את שני השוטרים וירה בהם. השוטרים, ונייאן ליו, אשר התחתן לא מזמן והשני, רפאל ראמוס, נשוי ואב לילד, הוצבו ביחד בפעם הראשונה בעמדה חדשה ושם גם תפס אותם המתנקש. השניים בדיוק אכלו ברכב כשנורו בראשם.


נשיא ארה"ב, ברק אובמה, פרסם הצהרה כתובה קצרה מהוואי, שם הוא נופש עם משפחתו, בה נכתב: "אני רוצה להביע את תנחומיי לשתי המשפחות. אנחנו צריכים לכבד ולהוקיר תודה לשוטרים על עבודתם כל יום".

הרוצח פרסם תמונות באינסטגרם: "לקחו מישהו משלנו, אקח שניים משלהם"


ברינסלי, אשר מוכר למשטרה, תיעד כאמור את כל מסע הרצח שלו באינסטגרם. בתחילה פרסם פוסט בו כתב: "אני הולך לשים כנפיים על חזירים היום. הם לקחו מישהו משלנו, עכשיו ניקח שניים משלהם. אני הולך לירות בשוטרים. זה יכול להיות הפוסט האחרון שלי, אני הולך לשים את החזירים במקום הראוי להם", כתב. בפוסט מאוחר יותר, נראית תמונה בה יש כתם דם על נעליו ומכנסיו (ככל הנראה לאחר שירה בחברתו), שם כתב: "מעולם לא היה לי נשק חם ודם על הנעליים". 
 
ברינסלי, שהיה כאמור חלק מכנופיית בולטימור, פרסם בעבר תמונות ופוסטים חריפים כנגד שוטרים, ולפי התגובות לפוסטים ניתן לראות כי הוא גם זכה לתמיכה על העמדה שלו. חלק מהאנשים רשמו תגובות כמו "כבוד", "שיחקת אותה" ועוד. האירוע קרה בסביבות השעה שלוש אחה"צ שעון ארה"ב. משם הוא שם פעמיו לכיוון רכבת התחתית וירה בעצמו למוות. ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו אמר: "למרות שאנחנו עדיין לומדים את הפרטים, ברור שמדובר ברצח, השוטרים האלה הוצאו להורג".