הם מסכנים מדי יום את חייהם מול אחת המגיפות הקשות ביותר של העידן המודרני, שממשיכה להפיל אלפי קורבנות במערב אפריקה – אלה הם האנשים שמנהלים את המאבק העיקש נגד נגיף האבולה, שנבחרו היום (רביעי) כאנשי השנה של המגזין טיים. 

בעוד מספר החולים והמתים בהתפרצות האבולה ממשיך לעלות מדי יום ומגיע כבר ליותר מ-17,800 בני אדם, וכאשר בארגון הבריאות העולמי מודים כי הם עדיין מתקשים להתמודד עם המגפה האכזרית, החליטו עורכי המגזין האמריקאי לשים את הדגש בגיליון החגיגי של סוף השנה על אנשי הרפואה שמשמשים הקו הקדמי במאבק. 
"אבולה היא מלחמה, ואזהרה", הדגישו בטיים. "מערכת הבריאות העולמית אינה קרובה כלל לחוזק המספיק כדי לשמור עלינו בטוחים מפני מחלה מדבקת, ו'אותנו' זה כולם, לא רק אלה שבמקומות רחוקים שבו זה רק איום אחד מבין רבים שגובה חיים בכל יום. שאר העולם יכול לישון בלילה כי קבוצה של גברים ונשים מוכנה לעמוד ולהילחם. על מאמציהם של אומץ ורחמים, על שהם קונים לעולם זמן כדי לחזק את ההגנות שלו, על הסיכון, ההתעקשות, ההקרבה וההצלה - לוחמי האבולה הם אנשי השנה של טיים".

"במשך שנים, האבולה רדפה כפרים אפריקאיים כמו מפלצת מיסטית שבכל כמה שנים התעוררה כדי לדרוש קורבן אנושי ואז שבה למערה שלה. היא הגיעה למערב רק בדמות סיוט, סרט אימה הוליוודי שגורם לעיניים לדמם ולאברים להתפרק ומייאש את הרופאים כי אין להם תרופה", נכתב במאמר. "אבל 2014 היא השנה שבה ההתפרצות הפכה למגפה, מתעצמת בזכות הקדמה שסללה דרכים והעלתה ערים והוציאה מיליונים מקו העוני. הפעם היא הגיעה לשכונות העמוסות של ליבריה, גינאה וסיירה לאון. היא ביקרה בניגריה ובמאלי, בספרד, גרמניה ובארצות הברית. פגעה ברופאים ובאחיות במספרים חסרי תקדים, מחקה תשתית של בריאות הציבור שהייתה חלשה מלכתחילה". 
במגזין העלו על נס את עובדי הסיוע הזרים, את הרופאים והאחיות המקומיים, את נהגי האמבולנסים ואת צוותי הקבורה. "כאשר שואלים אותם מה דחף אותם, חלק מדברים על אלוהים, חלק על המדינה, חלק על האינסטינקט לרוץ לתוך האש, לא לברוח ממנה", ציינו עורכי הטיים. "'אם מישהו מאמריקה מגיעה לסייע לאנשים שלי, ומישהו מאוגנדה, אז למה אני לא יכולה?'", מצטט המאמר את איריס מרטור, אחות מליבריה.