שר השיכון הפלסטיני מופיד חסיינה העריך היום (שני) כי צפויה התקדמות בבנייתה מחדש של רצועת עזה בתקופה הקרובה. הדברים נאמרו על רקע ביקורת הולכת וגוברת בקרב פלסטינים שבתיהם נהרסו במהלך מבצע "צוק איתן". 

אלפים מתושבי הרצועה, בעיקר בשכונת סג'עייה בעזה, מסרבים להתגורר בקראוונים אותם תרמה ממשלת טורקיה. הפלסטינים חושששים כי מגוריהם בקראוונים יהפכו לקבועים, כפי שסיפר איברהים, תושב עזה, בשיחה עם "מעריב אונליין".
השר הפלסטיני חסיינה אמר כי בכוונתו לקיים שיתוף פעולה עם הסהר האדום הקטארי, והוסיף כי "נפגשנו אתמול עם השליח למזה"ת מטעם האו"ם רוברט סרי, פירטנו בפניו את המגבלות שמונעות את בנייתה מחדש של עזה, והבנו שיש הבנה למצוקת האנשים. סרי הבטיח לזרז את הכנסת חומרי הבנייה". 

עפ"י דברי השר הפלסטיני, ישנה הסכמה למסור מוצרי בנייה ל-24 אלף בתים שניזוקו במהלך הלחימה, ובימים הקרובים יוכרזו שמותיהם של הניזוקים הזכאים לקבל את הסיוע. חסיינה אמר כי קטאר הבטיחה לספק 100 יחידות דיור זמניות, שעלותן מיליון ו-400,000 דולר. 
בנוסף הורה ראש הממשלה הפלסטיני ראמי אל-חמדאללה להעביר את 200 מיליון הדולר שיגיעו בימים הקרובים מקטאר לצורך בנייה ברצועת עזה בלבד. הוא הדגיש בראיון רדיו כי המדינות שהתיימרו לסייע בשיקום הרצועה הבטיחו בכנס קהיר להעביר 4.9 מיליון דולר לשיקום עזה, מהם לא הגיע עד כה "ולו סנט אחד". 
נציג הסהר האדום הקטארי, אכרם נסאר, אמר כי "זה לא יהיה הסיוע האחרון של קטאר לבני העם הפלסטיני, שסובלים בימים אלו במיוחד, בשל תחילת החורף". לדבריו, עד כה הוגש סיוע לתושבי בית-חנון, ג'באליה ועזה, ובימים הקרובים יוגש סיוע לתושבים נוספים. הוא הדגיש כי 100 יחידות הדיור הזמניות לא יהיה תחליף לבנייה קבועה, אלא ישמשו לשמירה על כבודם של האנשים שבתיהם נהרסו במלחמה.