דורסיה של לי זיתוני ז"ל, שפגעו באמצעות מכוניתם בצעירה בתל אביב וברחו לצרפת, נשפטו הערב (ד') בבית משפט בצרפת ונשלחו למאסר. אריק רוביק הואשם בכל הסעיפים המיוחסים לו ונשלח לחמש שנות מאסר בכלא, בלי אפשרות לשחרור וקלוד חייאט נשלח לשנה ושלושה חודשים בלי אפשרות לשחרור. רישיון הנהיגה בוטל לשניהם והם ישלמו קנס כספי כבד.

בכך הגיעה פרשת לי זיתוני ז"ל לסיומה, יותר משלוש שנים לאחר דריסתה והפקרתה של הצעירה, אשר נמצאה ללא רוח חיים על הכביש בצומת הרחובות ויצמן-פנקס בתל אביב. כזכור, השניים לא נשפטו בישראל מכיוון שהצליחו להימלט מהארץ לאחר התאונה ולהגיע לצרפת, עמה לישראל אין הסכם הסגרה. במשך כל הזמן ניהל בן זוגה של לי באותה תקופה, רועי פלד, מאבק ציבורי אדיר על מנת להביאם לדין בישראל, ובסופו של דבר הצליח, ביחד עם בני משפחתה וחברים, להעמידם לדין בצרפת.

השניים הודו בדיון הקודם בכך שדרסו את זיתוני ז"ל ואף עברו סדרת שאלות נוקשה ע"י השופט החוקר. הליך זה התקיים במהירות, כפי שנהוג במקרים אלו, כשבצוות השיפוט, בנוסף אליו, ישנם עוד שני שופטים. בסוף הדיון הקודם הותקף פרקליטו של רוביק בשירותים של בית המשפט ע"י אחד מחבריו של חייט והדיון הופסק.

הפעם יצאה מהארץ משלחת מצומצמת יותר של 15 איש, לאחר שבסוף השבוע האחרון, מנתה המשלחת למעלה מ-40 איש. פלד עצמו, אשר היה על דוכן העדים, כמו גם הוריה של לי, אמר לפני הדיון כי "זהו יום מאד משמעותי עבורנו, לצערי הרב עם פיצוץ המשפט באלימות הסיבוב הקודם הוכיחו רוביק, חייט ועורכי דינם שהתנצלותם המתוקשרת ערכה כקליפת השום ונוכחנו לדעת שוב שיעשו כל שביכולתם להתחמק ממשפט צדק, גם במחיר אלימות בתוך בית המשפט. לאור המצב הרגיש ובשל דחיקתו לפינה של אריק רוביק, תגברנו את האבטחה סביב עורך הדין וסביב המשלחת בכדי למנוע מצבים אלימים נוספים. אלו לא יעצרו אותנו אלא להיפך, רק מוכחים לנו כי אין ברירה אלא להכניס את השניים אל מאחורי הסורגים וכמה שיותר מהר. אנחנו מתרגשים ויודעים שפעלנו ללא דופי עד כה".