קצין איראני בכיר טען היום (שבת) כי משמרות המהפכה סיכלו בשנתיים האחרונות ניסיון של ישראל לרצוח מדען גרעין איראני. הקצין, גנרל יעקוב באקרי, סגן הממונה על האבטחה במשמרות המהפכה, לא מסר עוד פרטים.


בראיון לסוכנות הידיעות "פארס", אמר הקצין, כי "במהלך השנתיים האחרונות ניסתה ישראל להתנקש באחד ממדעני הגרעין". הבכיר סיפר כי "אנשי המנגנון הצליחו לסכל את ניסיון ההתנקשות של האויב הציוני", אך לא הוסיף.

לדבריו, בהתאם לחוק, משמרות המהפכה אמונות על אבטחת אישים ובהם בעלי נגיעה לנושא הגרעין. גם למנגנונים ביטחוניים אחרים יש אחריות לנושא במסגרת סמכויותיהם.


יש לציין, כי בארבע השנים האחרונות נרצחו לפחות חמישה מדעני גרעין איראנים, בהם סגן סגן מנהל מתקן העשרת האורניום בנתנז. הרשויות בטהרן הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל וה-CIA.

בראיון המיוחד הוסיף הבכיר האיראני, כי משמרות המהפכה סיכלו גם ניסיון של דאעש לחטוף מטוס איראני. "מאז לקחו משמרות המהפכה על עצמן את נושא אבטחת שדות התעופה, היו 130 ניסיונות חטיפה של מטוסים בארץ", סיפר באקרי. "היו 13 היתקלויות במהלכן נפגעו התוקפים וגם אנשי הביטחון, אך התוקפים לא הצליחו לממש את איומיהם לחטוף מטוס. קיבלנו ציון לשבח בנושא אבטחת המטוסים מהארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO), שאמרו לאחר בדיקת פיקוח שאנחנו עושים מעל ומעבר בעניין אבטחת המטוסים במדינה".