מזכיר המדינה ג'ון קרי מסר כי שיחות הגרעין שהוארכו היום (ב') בשבעה חודשים נוספים, "לא ילכו ויהיו קלות יותר רק מפני שהארכנו אותן. הן קשות. הן היו קשות והן עומדות להישאר קשות", אך הבהיר כי "בימים האחרונים בווינה הגענו להתקדמות אמיתית ומשמעותית וראינו רעיונות חדשים צפים".

"אנחנו מאמינים שעסקה מקיפה שתענה על דאגות העולם היא אפשרית, היא רצויה ובשלב זה פיתחנו הבנה ברורה יותר של איזה סוג של עסקה זו תהיה, אבל עדיין ישנן נקודות משמעותיות של אי הסכמה", אמר קרי.

שיחות המשא ומתן על הגרעין עם איראן יוארכו כאמור, כשמעצמות העולם מחפשות מסגרת פוליטית להסכם בתוך ארבעה חודשים, כך מסר קרי, שדיבר בשבחם של האיראנים ואמר כי הם "עובדים קשה" ב"תום לב, עם רצינות ומטרה". עוד אמר מזכיר המדינה האמריקנית כי התהליך נעשה בימים האחרונים "על כמה מהנושאים המאתגרים והמטרידים ביותר" שעומדים בין הצדדים.
דיפלומטים בכירים מבריטניה ורוסיה אמרו כי "התקדמות משמעותית" נעשתה בנושאים הקשים ביותר שעמדו בפני הצדדים. "יהיה טיפשי מצידנו לעזוב את הסיטואציה שבה תוקף השיחות הוארך", אמר קרי לכתבים בוינה, וטען כי "יש היגיון בלהמשיך ולדבר", אמר קרי.

לאחר מכן נודע כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני דנו טלפונית בשיחות הגרעין שהתארכו היום בשבעה חודשים נוספים, לאחר שפקע מועד הסיום שתוכנן לשיחות. הקרמלין הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה המובנה במטרה להגיע להסכם סופי על תוכנית הגרעין של איראן.