כלי תקשורת ערבים דווחו בסוף השבוע כי כשלו שני ניסיונות של הקואליציה לחלץ את הטייס הירדני ובני ערובה נוספים שנפלו בשבי דאע"ש.
 
על פי הפרסומים, כוחות מיוחדים של הקואליציה הבינלאומית כשלו אתמול (שישי) לפנות בוקר בניסיון לחלץ את הטייס מועאז כסאסבה בעיר א-רקה שבצפון סוריה, לשם הועבר הטייס הירדני. בדיווח של "אל-ג'זירה" נטען, כי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" ירו אש כבדה אל שני מסוקים של הקואליציה, שנשאו את צוותי החילוץ, והם נאלצו לסגת מבלי להנחית את הכוחות המיוחדים.
 
פעילי שטח דווחו, כי המטרה העיקרית של פעולת הכוחות המיוחדים, היא לחלץ את הטייס הירדני שנפל לידי הארגון לפני כעשרה ימים, לאחר שטיל מונחה חום פגע במטוסו, כפי שהוא עצמו אמר בראיון שהעניק לביטאון המדינה האסלאמית, "דאבק".
 

סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דווחה, מפי עדי ראייה, כי "מספר חיילים אמריקאים נהרגו בחילופי האש עם חמושי דאע'ש". עד כה לא נמסר אישור מאף גורם רשמי. בתוך כך, אתרים אלקטרונים פרסמו את מה שהם מכנים "תנאי דאע'ש לשחרור הטייס הירדני". בין היתר, שחרור כמה מנהיגים אסלאמיסטים קיצוניים המוחזקים בבתי כלא במדינות ערב או במערב. בנוסף, התנה הארגון את שחרור הטייס הירדני שעמאן תבטל את השתתפותה בקואליציה הבינלאומית נגד דאע"ש.
 
יש לציין, כי ארגון המדינה האסלאמית לא פרסם עד כה את תנאיו לשחרור הטייס כסאסבה, דבר שמטיל ספק במידע שהתפרסם במהלך סוף השבוע. גם פרסום של ערוץ טלוויזיה מצרי, שהטייס הוצא להורג כבר ביום שנפל בשבי, מוטל בספק רב, שכן הטייס רואיין על פי רוב לאחר שנתפס על ידי חמושי הארגון האסלאמי הקיצוני.
 
כזכור, בני שבטו של סגן ראשון כסאסבה (27), ממחוז כרכ בירדן, פנו כבר לשבטים בדואים באזור א-רקה שבצפון סוריה, על מנת לתווך לשחרורו של בן המשפחה. כסאסבה החל את לימודיו במכללה הצבאית ללימודי תעופה על שם המלך חוסיין ב-2006. ב-2009 סיים את לימודיו והצטרף לחיל האוויר הירדני, אליו הצטרף ב-2012. לפני חתונתו בקיץ האחרון הוא עלה לרגל למכה, ולאחר מכן הצטרף לתקיפות מהאוויר של הקואליציה נגד דאע"ש. בביטאון הארגון, בו רואיין כסאסבה, כונה הטייס הירדני "כופר" והודיע כי "אני יודע שהמדינה האסלאמית תהרוג אותי".