נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו מסרו הצהרות לתקשורת בו זמנית ובהן הכריזו על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, אחרי יותר מחמישים שנה של נתק בין השתיים.

אובמה מסר בהצהרתו לתקשורת כי "אמריקה בוחרת להשתחרר מכבלי העבר, לטובת העם בקובה לטובת העם בארה"ב ולטובת אוכלוסיית העולם כולו" והוסיף כי "הבידוד לא עבד, הגיע הזמן לגישה חדשה". הוא אמר כי שגרירויות הדדיות יוקמו בשתי המדינות.

הנשיא הודה לממשלת קנדה על ששימשה בתפקיד מפתח בפיוס ההיסטורי בכך שאירחה את השיחות החשאיות בין הצדדים וביקש "להשאיר מאחורינו את הקולוניאליזם והקומוניזם. עתיד דמוקרטי אפשרי אם נעבוד יחד" והוסיף כי הוא "מאמין שאנחנו יכולים לעשות יותר כדי לעזור לעם הקובני" באמצעות ההסכם.
"זה לא קל", סייג אובמה, "אבל זה יהיה קל יותר, עם כלכלה משגשגת יותר. שינוי הוא קשה והוא אפילו קשה יותר כשההיסטוריה מונחת על כתפינו - אבל היום אנחנו עושים את השינוי".

באות וזמן בדיוק, ראול קסטרו פנה בהודעה אל העם בקובה ואמר כי נשיא ארה"ב "ראוי לכבוד" ואף הודה לאפיפיור על מאמציו בתיווך בין הצדדים. הוא אישר כי קובה תשחרר מהכלא ותשלח לארה"ב אדם ממוצא קובני שריגל לטובת ארה"ב. במהלך דומה, ארה"ב שחררה שלושה סוכנים חשאיים קובניים והעבירה אותם חזרה למדינתם.