איומים מוושניגטון:  משרד החוץ האמריקאי מזהיר שהצטרפות אפשרית של הפלסטינים לבית הדין לפשעי מלחמה בהאג עלול להביא לפגיעה בסיוע האמריקאי לרשות. כמו כן חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים הודיעו כי להצטרפות פלסטינית לבית הדין הבין לאומי בהאג יהיו השלכות מדיניות קשות.

בכיר במשרד החוץ האמריקאי אמר כי  " שאיש לא יהיה מופתע אם יהיו לתוכניתו של אבו מאזן השלכות, חלקן בסיוע שארה"ב מעניקה לרשות, אך אנו נמשיך לבחון וללמוד את הנושא" בכירים נוספים בממשל אובמה השמיעו היסתיגויות מהמלך הפלסטיני והנשיא עצמו אמר כי הוא "מוטרד עמוקות" מהאפשרות שהפלסטינים יצטרפו לבית הדין הבילאומי בהאג.




"על הקונגרס לעשות כל שביכולתו לחסום כספים לרשות הפלסטינית וכל גוף של האו"ם שמכיר ומשתף במדינה הלא קיימת של פלסטין, על מנת להבהיר לאבו מאזן שיהיו תוצאות קשות לתוכניותיו באו"ם ובגופים בין לאומיים אחרים כמו בית הדין לפשעי מלחמה בהאג", כך אמרה ליאנה רוס - לייטנן, חברת קונגרס רפובליקנית מפלורידה, יושבת ראש תת הוועדה לענייני המזרח התיכון בבית.
 
הסנאטורית קריסטן גיליברנד, דמוקרטית מניו יורק אמרה כי היא "מתוסכלת עמוקות" מהתוכנית של אבו מאזן.  "המהלך עשוי לסכן את תהליך השלום ולדרדר אותו אפילו יותר ממצבו כעת"  הוסיפה הסנאטורית. 



בתוך כך דובר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הודיע  כי ההנהגה הפלסטינית שוקלת לשוב אל מועצת הביטחון, כדי לדרוש את סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים על גבול 1967.

הדובר נביל אבו רודיינה אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, וופא, כי "הנשיא מחמוד עבאס הורה לשר החוץ ריאד אל-מאלכי ולשגרירים ונציגי פלסטין בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, ובאיחוד האפריקאי, לפנות למדינות שהתנגדו או נמנעו מלהצביע לצד ההצעה לסיום הכיבוש".
 

על פי הדיווח, ראש מחלקת המו"מ ברשות, סאיב עריקאת, התבקש להיפגש עם שגרירי ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה, כדי ללמוד מהם על הסיבה להחלטותיהם להימנע או להתנגד להצעה הערבית-פלסטינית.
 
בהודעה מלשכת היו"ר אבו מאזן נמסר עוד, כי "אנו ממשיכים במאמצעים המדיניים והדיפלומטיים למען הצלחת החלטה במועצת הביטחון לסיום הכיבוש, פתרון הוגן ומוסכם לסוגיית הפליטים לפי החלטה 194 ויוזמת השלום הערבית, הקמת מדינה פלסטינית ריבונית שבירתה מזרח ירושלים, שתחיה בביטחון ושלום לצד מדינת ישראל ויתר מדינות האזור".