אלפי הונגרים יצאו הלילה (בין שישי לשבת) ךהפגין, מגבירים את הלחץ על ממשלת המרכזז ימין של ויקטור אורבאן שכבר איבדה שליש מהתמיכה העממית בה מאז שהחלו ההפגנות באוקטובר.



מפלגת פידז, בראשותו של אורבאן, זכתה בבחירות האחרונות עם קואליציה של שני שלישים מהמושבים בפרלמנט, אך התמיכה בה ירדה בחודשים האחרונים בשעה שמחאה ציבורית וקבוצות חדשות החלו להתאגד ולהתארגן נגד מדיניות הממשלה, והצליחו להביא את ראש הממשלה לנטוש את תוכניתו להטיל מס על האינטרנט.
 
על אף אובדן של למעלה מ- 10 אחוזים בתמיכה במפלגתו, לפי הסקרים האחרונים,  פידז עדיין זוכה לתמיכה של כרבע מקולות הבוחרים, בעוד מפלגת הימין הקיצוני האנטישמית יוביק, זוכה ל-14 אחוזים מקולות הבוחרים.  זאת בעוד תנועת השמאל הבולטת במדינה, הסוציאליסטים, זוכה רק ל-11 אחוזים מהקולות.


המפגינים שהתאספו ברחובות הבירה בודפשט יצאו בקריאות למען הדמוקרטיה ונגד העוני הגובר במדינה. המפגינים טוענים כי שלטון הימין פוגע באיזונים והבלמים הדמוקרטיים במדינה , מה שמפלגות הימין מכחישות.
 
"אנו מרגישים שהדמוקרטיה נפגעה פגיעה אנושה" אומר המורה סוסה וראש, מורה במקצועו במהלך ההפגנה שהתנהלה בתנאים של גשם וקור עז. קבוצות המפגינים דאגו לשמור על מרחק ממפלגות האופוזיציה הלא פופלריות, הנחשבות מושחתות בעיני רבים. לא ניתן היה לראות בהפגנה סמלים מפלגתיים כל שהם,  רק את דגל תנועת המחאה, שהוא דגל האיחוד האירופי.
מפגינה בשם מייר גיונגיוסי, יזמית בשנות ה-40 לחייה, אמרה כי לדעתה על תנועות המחאה להתאחד. "הייתי רוצה לראות את תנועות המחאה רצות לפרלמנט בנפרד ממפלגות האופוזיציה, תוך שהם מציגים אנשים חדשים שלא הוכתמו בשחיתות ועדפת מקורבים, כמו במפלגות השמאל".