קריאתו של יו"ר מפלגת העצמאות הבריטית סטיב קראות'ר לחברי המפלגה שלא להצטרף לפייסבוק ולטוויטר כדי להימנע מאמירות מביכות ומעוררות מחלוקת שעלולות לפגוע בסיכויי ההצלחה בבחירות באביב הקרוב, לא הצליחה למנוע מבוכה כמו זו שעורר מועמד מווילס. 



סיפור מביך של מתמודד לפרלמנט הבריטי
ג'ון ריס-אוונס, שמתמודד מטעם מחוז דרום קארדיף ופנארת', נתקל בכמה ממתנגדי המפלגה שביקשו לדעת מה עמדתו ביחס לאמירות שנויות במחלוקת של כמה מעמיתיו, כמו ד"ר ג'וליה גספר, שאמרה כי "יש הומוסקסואלים שמעדיפים סקס עם חיות". 
 
"למעשה, אני הייתי עד לדבר כזה", השיב רייס-ג'ונס. "נדהמתי באופן אישי. יש לי סוס וזה היה בשדה. חמור הגיע, הסוס שלי הוא סוס הרבעה, והחמור הזכר עלה עליו ואני מפחד שהוא ניסה לאנוס את הסוס שלי". לדברי רייס-ג'ונס, הסוס שלו נשך את "החמור ההומוסקסואל", בעוד שהוא עצמו הכה את הסוס כדי להגן עליו. 


הסרטון עם דבריו של רייס-ג'ונס הועלה ליוטיוב וזכה לצפיות רבות. בעקבות זאת, מיהר המועמד בן ה-36, אב לשלושה, להבהיר בשיחה עם "דה אינדיפנדנט" כי הוא "לא בעמדה להכריז שסוג מסוים של נטייה מינית לגיטימי יותר מאחרים". 
 
"הרקע שלי מסורתי למדי. עבורי, כל סוג של יחסים בלתי קונבנציונליים הוא לא משהו שאני ממש מבין, אבל אנחנו מפלגה שדוגלת בעקרונות החופש", אמר. "אנשים יכולים לעשות כל מה שהם רוצים בפרטיות בבתים שלהם, כל עוד זה לא משפיע על אחרים".