התנועה בקניונים בארה"ב הייתה יחסית דלילה ב"יום שישי השחור" בסימן למה שהפך להרגל אמריקאי: העומס המטורף המתרחש בלילה של חג ההודייה, ויותר ויותר צרכנים עורכים קניות מקוונות באינטרנט. 



 ברחבי ארה"ב קיבלו את פני הקונים מפגינים במאות חנויות. חלקם בדרישה לשכר גבוה יותר ברשת חנויות וול-מארט, וחלקם במחאה על החלטת חבר המושבעים הגדול שלא להגיש כתב אישום נגד השוטר הלבן שירה למוות באוגוסט האחרון בצעיר שחור ולא חמוש בפרגוסון, מיזורי. 
 
 רוב הרשתות הקמעוניות הגדולות החליטו לפתוח את החנויות מיום חמישי בערב, והם מאריכים את משך המבצעים והדילים ולא מגבילים אותם ליום אחד. התוצאה היא חווית קנייה שקטה יותר ממה שקרה בדרך כלל ביום הזה, שבאופן מסורתי אופיין בקהל קונים רב מאוד, שיצר לעיתים ממש כאוס בקניונים.
 

 
הפגנות בוושינגטון במהלך "יום שישי השחור" במחאה על ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר שירה בצעיר מייקל בראון בפרגוסון באוגוסט. צילום: רויטרס
 
יום שישי השחור הזה דורג כיום הקניות העמוס בארה"ב במונחים של מכירות ותנועת קונים מאז שנת 2005, על פי חברת מחקר אמריקאית. אבל בשל "התרחבות" היום לכמה ימים נוספים, צופה החברה כי "super saturday"  (סופר שבת) ב20 לחודש דצמבר, יעבור אותו. 
 
 
במרכז העיר שיקגו, עצרה המשטרה המקומית 11 מפגינים הקשורים לקבוצת זכויות העובדים של וול-מארט, שעצרו את התנועה בחזית החנות של הרשת. ההתארגנות היא אחת מ-1600 המתוכננות ברחבי המדינה, בדרישה לתנאים טובים יותר לעובדי רשת הענק הקמעונאית. "וול מארט וול מארט הם רעים! אתם חייבים להתייחס טוב יותר לעובדים!" צעקו כמה עשרות המפגינים מחוץ לחנות. 
 
 סך המכירות הכלליות ברשת האינטרנט ב"יום שישי השחור" הנוכחי עלו ב-8% מזה של השנה הקודמת, כך על פי נתונים של אנליטים מחברת IBM דיגיטל. 
וול מארט מסרה ביום חמישי כי זה היה היום השני הכי מצליח שלה במכירות ברשת, אחר "סייבר שני" , שהוא יום שנ י שלאחר חג ההודייה.