דו"ח שפרסם היום (שבת) ארגון הבריאות העולמי חושף כי מניין המתים בהתפרצות נגיף האבולה בשלוש המדינות הנגועות ביותר מערב אפריקה  ממשיך לעלות וכעת עומד על 7,373 מתים, זאת מתוך  19,031 מקרים ידועים עד כה. 



המידע שפורסם ע"י ארגון הבריאות העולמית במהלך הלילה  מצביע על עוד 500 מקרי מוות מאז פורסם הדו"ח האחרון של הארגון ב-17 בדצמבר, של ההתפרצות החמורה ביותר בהיסטוריה של המחלה הקדחתית בגינאה המשוונית, ליבריה וסיירה לאון.



מהדו"ח עולה כי סיירה לאון היא המדינה  בעלת מספר הנדבקים הגבוה ביותר, 8,759, מול 7,819 בליבריה. אך מספר מקרי המוות בליבריה ליאון הוא הגבוה ביותר ועומד על 3,346 בני אדם שנספו במגפה מול רק 2,477 בסיירה ליאון. דבר זה מביא  מומחים רבים לפקפק באמינות הדיווחים המגיעים ממשרד הבריאות של סיירה ליאון, שהחל השבוע במבצע נרחב לבידוד ועצירת התפשטות המגפה. 
 

נשיא המדינה ארנסט באי קורומה אמר בטלוויזיה הממלכתית במדינה  כי המעבר בין חלקי המדינה השונים הוגבל באופן משמעותי כחלק ממבצע נרחב במערב המדינה, וכי התקהלויות ציבוריות יפוקחו ויוגבלו באופן חמור בתקופה שלקראת חג המולד. הרופא הראשי במשרד הבריאות של המדינה, ויקטור ווילובי, מת מלא שנדבק בנגיף האבולה שעות בודדות לאחר שתרופה נסיונית שסייעה להציל חולים במדינות המערב הגיע למדינה.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הילל אתמול (שישי)  את עובדי הסיוע הנלחמים בהתפשטות הנגיף, זאת במהלך ביקור שערך המזכ"ל בסיירה ליאון וליבריה במטרה לבחון מקרוב את מימדי הנזק שהתפשטות המגפה הקטלנית גרמה.