בעוד בעולם זועמים על ההפגזה המסתורית בסוריה שמיוחסת על פי דיווחים זרים לחיל האוויר הישראלי, היום (ב) דווח ברשת אל ערביה כי שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה שהתבצעה על מחסני הנשק בפרברי דמשק. 
היום מיהרו בסוריה להאשים את ישראל בתקיפה אולם לצד זה טענו כי לא היו נפגעים בהתקפות. עוד עולה מהדיווחים כי אחד ההרוגים הוא גורם צבאי בכיר. בהתקפה שבוצעה ביום ראשון אחר הצהריים וחלקה תועד על ידי הסורים, הופגזו בין היתר מחסני נשק שלפי הדיווחים היו בהם בעיקר טילים נגד מטוסים שמיוצרים ברוסיה והיו מיועדים להגיע למחסנים של חסן נסראללה. 
במוסקבה לא אהבו את התקיפה הברוטאלית כלשונם ופרסמו בצהרים הודעת גינוי לאו"ם "מוסקבה מודאגת מאוד מההתפתחות המסוכנת הזו ודורשת הסברים לכך" נאמר בהודעה. גם אירן וסוריה הגיבו בזעם לתקיפה והפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל. בהודעה משותפת שפורסמה על ידי שני שרי החוץ של המדינות הן טענו כי ישראל מתערבת במלחמת האזרחים בסוריה ומסייעת למורדים במהלך הלחימה שלהם נגד בשאר אסד. 

בישראל מסייעים לאוכלוסיה בסוריה, דבר שהוא נכון לאור העובדה כי עד היום הגיעו לשטח ישראל למעלה מ-1400 סורים פצועים שקיבלו טיפול מציל חיים ובחלק מהמקרים ישראל העבירה ציוד הומנטארי לסורים שעל הגבול, כמו תרופות ושמיכות ועוד. לטענת נציגי איראן וסוריה ישראל הצליחה "להרים את המוראל של הצבא הסורי בעצם התקיפה" הם אמרו בהודעתם. 
עיתונים רבים בסוריה ציטטו פרשנים ישראלים בסיקור וכתבו כי מטרת התקיפה הייתה לא לאפשר שבירת איזון בהתחמשות החיזבאללה. ממשל אסד הוציא הודעת גינוי רשמית ובה נאמר כי ״המתקפה הישראלית היא תמיכה בטרוריסטים. מדובר בפגיעה קשה בריבונות סוריה. למרות התקיפות, נמשיך להילחם בטרור".
ברוסיה פרסמו את יעדי התקיפה ולפי הפרסומים יוחסו לישראל תקיפה של מטוסים זעירים ללא טייס ומערכות טילים נגד מטוסים מתוצרת איראן. גם ברוסיה ציטטו גורמים בלבנון ולפי הדיווחים ההפגזות הופנו למחסנים ליד נמל התעופה בדמשק ולשיירה שעשתה את דרכה ללבנון והופגזה דקות ספורות לפני שחצתה את הגבול. השיירה יצאה מבסיס חיל האוויר בדימאס, שם ישנם האנגרים של מל"טים איראנים. את הבסיס מאבטחים חיילים סורים שלא נפגעו בהפגזה. בישראל כאמור ממשיכים שלא להגיב לדיווחים הזרים.