59 חיילים וקצינים איראנים נהרגו בלחימה בסוריה מאז חג הקורבן, כך עולה מדיווחים בתקשורת המקומית, שציינו כי ההרוגים ייטמנו ב-27 בתי קברות ב-15 מחוזות במדינה. חלק משמות ההרוגים שמצוינים בדיווחים משויכים למשמרות המהפכה. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה, כי ההרוגים הם מארדביל, חור, אסלאמבאד, מחוז כורדיסטן, הבירה טהרן, מחוז חוזסטן, מוחמדבאד, מחוז כרמאן, חורמבאד, מחוז כרמנשאה, ומהערים סאיגסיטי, ג'ילאן, יזד ואזרביג'אן המזרחית.
 
מדובר בכמות ההרוגים הגדולה ביותר מאז הצטרפה טהרן ללחימה לצד משטרו של בשאר אסד נגד המורדים ב-2011. על פי הדיווחים, האיראנים ניסו להגיע לעיירות נבל וזהרא השיעיות שמצפון לחלאב, ונהרגו בהיתקלות עם המורדים. מקור איראני אמר לאתר "סיראג' פרס" האיראני, כי איראן מתכוונת להקים "מיליציה צבאית מקבילה לצבא סוריה מבחינת לוחמים וציוד לחימה, כדי להבטיח את האינטרסים של טהרן בסוריה". לדברי המקור, "הצבא יפעל כמו אנשי חיזבאללה, עד שתובטח המשך ההשתלטות של צבא סוריה".

עוד הוסיף המקור כי איראן פועלת לכבוש את האזורים שנכבשו על ידי הארגונים האסלאמים, באמצעות שכירי חרב איראנים ואפגנים שיעים, שמקבלים מדי חודש 400 דולר ממשמרות המהפכה האחראית על גיוסם. מאוחר יותר גם בני משפחותיהם אמורים להצטרף אליהם עם קבלת האזרחות הסורית. בדיווח נטען עוד, כי "על פי התוכנית יובאו 100 אלף לוחמים, כאשר שתי קבוצות של שכירי חרב כבר נשלחו ללחימה בחלאב ובדמשק". רוב שכירי החרב הם מובטלים ועבריינים עם תיקי רצח וסחר בסמים.
 
יש לציין, כי המורדים עצרו לאחרונה שכיר חרב אפגני, שהודה כי המשטר הכניס 3000 אפגנים ללחימה בפרברי חלאב הצפוניים, במטרה להגיע לעיירות נבל וזהרא הקדושות לשיעים, ולהשתלט על הציר שממנו מובילים ציוד ואוכל למורדים במחוז חלאב. על פי הדיווח, למעלה מ-200 שכירי חרב שיעים נהרגו מאז חג הקורבן באזור זה.