היעלמות המטוס המלזי היא אולי התעלומה הגדולה ביותר בעולם התעופה מאז הומצא המטוס. ב־8 במרץ המריאה טיסה 370 של מלזיה איירליינס מהבירה קואלה למפור לבייג'ינג שבסין. כ־40 דקות אחרי ההמראה אבד הקשר עם מטוס הבואינג 777 שעל סיפונו 239 נוסעים ואנשי צוות, ועד היום לא ידוע מה עלה בגורלו. החיפושים אחר המטוס היו היקרים ביותר עד כה. למרות הספקות, הכריזו הרשויות במלזיה על מותם של הנוסעים ושל הצוות.





 צילום: תום אפלבוים


אהוד אולמרט, ראש הממשלה ה־12 של מדינת ישראל, ביקר בשנים האחרונות פעמים רבות בבית המשפט. ב־2012 הוא זוכה בפרשת מעטפות הכסף, אך במרץ 2014 הורשע בפרשת הולילנד בלקיחת שוחד, מה שהפך אותו לראש הממשלה הראשון בישראל שמורשע בפלילים. בהמשך, יד ימינו לאורך שנים, שולה זקן, שגם הורשעה בפרשה, הפנתה לו עורף וחשפה קלטות שבהן הקליטה שיחות עמו המחזקות לכאורה את הראיות נגדו.



 צילום: פלאש 90

ב־18 בנומבמר חדרו שני מחבלים ובידיהם נשק קל וסכינים לבית כנסת ״הילת בני תורה״ בשכונת הר נוסף בירושלים, וביצעו פיגוע שבו נרצחו חמישה בני אדם: ארבעה מתפללים ושוטר. בישראל ובעולם הביעו זעזוע מהרצח, ומועצת הביטחון של האו"ם הוציאה הודעת גינוי. גם ברשות הפלסטינית מיהרו לגנות את המעשה, אך חמאס שיבח את המחבלים. יש לציין שבשנה האחרונה התרבו הפיגועים בבירה - מאז חטיפתם ורציחתם של הנערים גיל־עד מיכאל שער, נפתלי יעקב פרנקל ואיל יפרח, ומהצד השני רציחתו כנקמה של הנער הערבי מוחמד אבו ח'דיר, וכמובן בצל מבצע צוק איתן.
 


ב־15 באפריל התעורר העולם לאסון נוסף, כשמעבורת דרום קוריאנית שהובילה מאות בני אדם, רובם תלמידי תיכון, טבעה. על המעבורת MV Sewol היו 475 בני אדם, מתוכם רק 174 ניצלו. עד היום, 23 עדיין נחשבים נעדרים. קפטן המעבורת וכמה אנשי צוות הואשמו ברשלנות, לאחר שהיו הראשונים לעזוב את המעבורת הטובעת בלי לעזור לנוסעים. בסוף חודש אפריל התפטר ראש ממשלת דרום קוריאה בעקבות האסון ובשל מחדלי המדיה בטיפול בו.
 


צילום: רויטרס

קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב הדהימה ב־18 במאי כשגברה במשחק הגמר על אחת הקבוצות הטובות והעשירות באירופה, ריאל מדריד, 98:86 לאחר הארכה, וזכתה באליפות אירופה. בחצי הגמר פגשו התל־אביבים את צסק"א מוסקבה, שגברו עליהם בנקודה אחת, 68:67. בכלל, העונה, בניצוחו של דיוויד בלאט, שעבר בינתיים ^NBA, הייתה מהטובות שידעה הקבוצה. פרט לאליפות אירופה, היא גרפה הצלחות בישראל וזכתה גם בגביע.