בצרפת נפתח היום משפטם של אריק רוביק וקלוד חייט, הנאשמים בדריסתה למוות והפקרתה של לי זיתוני ז"ל (25) בספטמבר 2011 בתל אביב. השניים הובאו לאולם כשאזיקים על ידיהם, משום שהם מרצים עונשי מאסר על פרשות מרמה. בתחילת המשפט, שהתנהל בפני שלושה שופטים, הודתה עורכת דינו של חייט בשמו בהאשמות נגדו. לאחר מכן הודה רוביק כי נהג ברכב בשעת התאונה, לאחר ששתה באותו הערב שלוש כוסות וודקה ושתי כוסות וויסקי. 

זאת הפעם הראשונה שאחד הנאשמים מודה כי נהג ברכב בעת התאונה, עד כה האשימו רוביק וחייט אחד את השני. חייט התקשה להסביר מדוע לקח על עצמו תחילה את האחריות לתאונה ואמר שהוא נהג. לדבריו עשה זאת "מתוך סולידריות". אבל פרקליט משפחת זיתוני, עו"ד ויליאם גולדנדל, טען כי מההקלטות של שיחות טלפון בין השניים עולה כי רוביק שילם כסף, 200 אלף אירו לפחות, לחייט. רוביק טען כי חייט הסתבך בחובות והוא רצה לעזור לו. לדבריו, הוא לא ביקש ממנו לקחת על עצמו את האחריות לנהיגה בתמורה לכך.
חייט ביקש סליחה מהמשפחה ואמר כי גילה פחדנות: "אני משלם את המחיר על כך כבר שלוש שנים", טען במשפט. רוביק אמר כי "אין סליחה על מעשה כזה. הייתי צריך לעצור, אבל נכנסתי לפאניקה. יש לי סיוטים עד היום". הוא טען שלא ראה את הרמזור האדום לפני התאונה, אבל "זה לא אומר שלא היה". חייט סיפר כי נמנם בזמן התאונה ואחר כך אמר לרוביק לעצור בקצה הרחוב, אבל לנוכח הפניקה הם המשיכו בדרכם.

"שמעתי את הפגיעה, אבל לא ראיתי כלום. גם לא אחרי הפגיעה", אמר רוביק בהמשך המשפט. לשאלה מדוע לא עצר הוא השיב: "אני לא יודע, זו הייתה החלטה של רגע. רציתי לראות את ילדיי". חייט טען כי "אם היינו עוצרים, המשטרה לא הייתה מקשיבה לנו. זו לא המדינה שלנו, אנחנו לא דוברים את השפה". 
למרות אופיה ה"שגרתי" של התביעה, הנהלת בית המשפט נאלצה למצוא את האולם הגדול ביותר המשמש לפרשות לא פליליות, וגם הוא היה צר מלהכיל את כל המבקשים להיכנס, בהם עשרות מקורבי משפחת זיתוני, חברי העמותה "צדק ללי" ואנשים מהקהילה היהודית בצרפת. הפרסום הרב שניתן לפרשה בגלל סירובה בתחילתה של המשפחה לשפוט את השניים בצרפת והיסוסיה של משטרת ישראל אם לבקש הסגרה או להעביר את החומרים לצרפת, הביאו למקום סקרנים ואמצעי תקשורת רבים. 


 
הוריה של זיתוני, שהגיעו במיוחד לצרפת ופרצו במהלך הדיון בבכי, וקרובי משפחה נוספים חוששים שמי שישב לצד הנהג בזמן התאונה יסיים את המשפט עם הרשעה בעבירות קלות בלבד.


"מבחינתי מה שחשוב זה רק שהם יעמדו למשפט", אמרה אחותה של זיתוני ז"ל, מאיה מיכאל. "זה לא סוגר שום מעגל כי המעגל שלי נפתח וזה המוות של אחותי. אין משהו שיסגור את המעגל הזה". האב איציק הוסיף: "אני מקווה גם לענישה הכי חמורה שאפשר לשני החבר'ה האלה. אולי נוכל להגיע לאיזשהו שקט". האם קייט סיפרה לפני המשפט כי היא הולכת יום-יום לקברה של בתה והיא מקווה ל"סוג של צדק".

בן זוגה של לי זיתוני, רועי פלד, שאחראי על כל המאבק להבאת הדורסים לדין אמר: "אני מאוד מרוצה מכל השלבים שהביאו אותנו עד ליום הזה. עצם העובדה שהניים בחרו להביא את האלימות שלהם לתוך כתלי בית המשפט, רק מוכיחה את חוסר המוסריות שלהם ואת העובדה שהם חייבים לשבת מאחורי סורג ובריח, אני מחזק את משפחת זייתוני שעברה היום יום לא פשוט, אני בוטח במערכת המשפט הצרפתית ומודה לכל מי שתומך בנו לאורך כל הדרך בישראל ובצרפת".
בעת ההפסקה, אחד מידידיו של רוביק תקף את פרקליטו של חייט בשירותי בית המשפט. השופט הפסיק את הדיון באמצע והודיע כי המשפט יתחדש ביום רביעי בשבוע הבא. גזרי הדין של הנהג רוביק יכול להגיע לעשר שנים וגזר דינו של הנוסע הנוסף שנמלט ולא הגיש עזרה, חייט, יכול להגיע לחמש שנים.