השגת הסכם על תכנית הגרעין האיראנית עד מחר בחצות בין איראן למעצמות המערב היא בלתי אפשרית, כל אמרו הערב (א') דיפלומטים איראניים בווינה. במקום זאת, הנושאים והנותנים דנים כעת באפשרות להאריך את השיחות. גורם אמריקאי אמר כי שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ומקבילו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, דנו בשיחה פרטית בהקצאת זמן נוסף להמשך המו"מ.   

"אנו ממשיכים להתמקד בנקיטת צעדים לקראת הסכם, אבל זה אך טבעי שכשנותרו 24 שעות לסוף השיחות, אנו דנים באפשרויות נוספות", אמר גורם המשרד החוץ בוושינגטון.
שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר, אמר כי גם אם לא יהיה הסכם, "יש צורך לבחון אפשרויות על מנת שהדרך לא תסתיים פה, אלא שהשיחות יימשכו". 

בשיחות, נציגים איראנים הציעו לחתום על הסכם ביניים שיכלול את מה שכבר הוסכם עליו עד כה. אולם גורם בקי בשיחות אמר כי אשפרות כזאת לא נדונה. 
הארכת השיחות תחייב את הצדדים לשאת ולתת מחדש על הסכם הביניים מינואר שעבר, לפיו השיחות יימשכו שנה. בכל מקרה, הארכת השיחות תדרוש ויתורים משני הצדדים: הגבלות נוספות על העשרת האורניום מצדה של טהרן, והקלה נוספת של הסנקציות מצד המערב.
בתוך כך, התקשורת באיראן דיווחה על הגברת הכוננות הצבאית במדינה בדמות תמרונים של חיל הים, בעקבות דיווח כי ישראל תשקול תקיפת הכורים הגרעיניים ברפובליקה האסלאמית במקרה שהשיחות ייכשלו. 
התקשורת באיראן דיווחה כי "הצבא מוכן לתוקפנות של מדינות אחרות כלפי המדינה". בכיר בחיל הים הזהיר כי תוקפנות כלפי איראן טומנת בחובה סיכונים רבים לאויביה. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שב והזכיר כי ישראל שומרת על זכותה להגן על עצמה נגד כל איום. בראיון לרשת ABC האמריקאית,  התייחס נתניהו לשיחות בווינה: "חשוב שלא ייחתם הסכם רע. הסכם רע ישאיר בידי איראן אלפי צנטריפוגות בהן היא תוכל להשתמש להעשיר אורניום הנחוץ לפצצה גרעינית. היא תוכל לעשות זאת בטווח קצר. העיקרון המנחה צריך להיות שאסור לפרק את הסנקציות לפני שמפרקים את יכולתה של איראן לייצר פצצה גרעינית". 


"כפי שאני מבין, האיראנים אפילו לא קרובים לקבלה של עיקרון זה ואני חושב שאם מכל סיבה שהיא ארה"ב או המעצמות האחרות יסכימו להותיר בידי איראן את יכולת הפריצה, זה יהיה משגה היסטורי. לא רק מכיוון שזה יסכן את ארצי, שמנהיג איראן חמנאי נשבע להכחיד, אלא גם מכיוון שזה יסכם את המזרח התיכון כולו והעולם כולו". 
רה"מ נתניהו הוסיף: "אנו עושים כל שביכולתנו להשפיע ולמנוע חתימה על הסכם רע שיותיר בידי איראן את היכולת לסכן את כולם. איראן מפתחת טילים בליסטיים בין-יבשתיים. מדוע הם צריכים טילים אלה? הרי הם לא זקוקים להם כדי להגיע לישראל. הם צריכים אותם כדי להגיע לאירופה וארה"ב, וטילים אלה נושאים אך ורק ראשי נפץ גרעיניים. לכן אני חושב שהנושא כאן הוא לא רק ישראל, אלא העולם כולו. כל המשטרים במזה"ת, למעט המשטר הסורי, מבינים שזוהי סכנה גדולה. ישראל תמיד תשמור לעצמה את הזכות להגן על עצמה בכוחות עצמה כנגד כל סכנה".