שלושה חודשים לאחר סיומו של מבצע צוק איתן, תחל לפעול מהיום (א') הקרן להוקרה, סיוע ותגמול לחיילי מילואים ששירתו במבצע והוקמה על ידי שר הביטחון ושר האוצר. הקרן תשמש להוקרה וטיפול בחיילי המילואים ששרתו במבצע לפחות שלושה ימים. המטרה, הענקת פיצוי כלכלי בגין נזקים שנגרמו לחיילי המילואים עקב השתתפותם בלחימה או עקב קריאתם לשירות מילואים בהתראה קצרה. הקרן תטפל בבקשות על פי כללים ומבחנים שנקבעו, ויתייחסו, בין היתר, לחיילי מילואים ששירתו במבצע "צוק איתן" שהנם בעלי עסקים שהכנסתם נפגעה, סטודנטים, בעלי משפחות ועצמאים.

במהלך היום יעלה באתר משרתי המילואים באינטרנט ובאתר מופת של צה"ל התקנון והסבר מפורט להגשה של בקשות לפיצוי. במהלך היום יקבלו משרתי המילואים שגויסו לצוק איתן הודעה כתובה ובה יקראו הנפגעים כלכלית להגיש בקשות לפיצוי, כולל קישור לאתר האינטרנט. "הצבנו בפנינו יעד להיות גמישים, קצרים ונגישים ולסיים טיפול בתהליך מהרגע שהוגשה בקשה מלאה תוך 14 יום" אומר גורם בכיר בצה"ל. "חרטנו על דגלנו את העניין של פשטות והגינות ומהירות בתהליך כדי לא להיות יותר מידי בירוקרטים, ולמעשה ניתן מענה מלא בדגש לעצמאים, מעכבי שחרור וכו".

"אנחנו בהחלט רואים במשרתי המילואים כחלק משמעותי מכוחו של צה"ל ואנחנו רוכשים להם הערכה רבה" אומר הגורם. לקרן יוקצה סכום של 30 מיליון שקל לטיפול בבקשות האמורות. ‏בין סוגי התביעות שניתן להגיש לדוגמא עצמאי שדמי המחזור עסקאות שלו נפגע כתוצאה מהגיוס, מי שרכש כרטיס לחו"ל, לא טס ולא פוצה על ידי חברת הנסיעות או שכיר ששכרו חושב על ידי ביטוח לאומי על פי מדד בסיסי ולא על פי מדד פרמיות. מדובר בסכום גבוהה שאמור להספיק, לצורך השוואה, במלחמת לבנון השנייה שהייתה עם כמות משרתי מילואים גבוהה יותר מצוק איתן, הוקצה סכום של 45 מיליון שקלים ולבסוף התקבלו תביעות בסך 23 מיליון שקלים שהועברו לחיילים.