במפלגת קדימה מחפשים מועמד שיהיה מוכן לכהן כחבר כנסת בתקופת פגרת הבחירות במקומו של ח”כ ישראל חסון שפרש. הבוקר (רביעי) הודיעה הבאה אחריו ברשימה, ח”כ לשעבר רונית תירוש, כי היא אינה מעוניינת בתפקיד והתפטרה מהרשימה. הבא בתור הוא ח”כ לשעבר יובל צלנר.


תירוש פרסמה היום הודעה בה אמרה: "בשנות כהונתי בכנסת ה-17 וה-18 פעלתי ועמלתי לטובת הציבור ורווחתו והגעתי להישגים עליהם אני גאה. שכרי היה בעמלי. אין זה ראוי בעיני לחזור לכנסת הנמצאת בפגרה, כשלמעשה סיימה את עבודתה ולקבל שכר על חשבון כספי הציבור, ללא השקעת עבודה מצידי. את התואר החשוב "חברת כנסת" והזכות להימנות על תמונת המחזור של חברי הכנסת ה-19, ראוי בעיני להרוויח בזכות ובעמל ולא כברירת מחדל. ליבי אינו שלם עם מהלך זה, ועל כן החלטתי לפעול על פי צו מצפוני ולא להיכנס לכנסת בעת פגרה. יחד עם זאת, בהמשך לתפקידיי הקודמים במערכת החינוך, הן כמנהלת המנהל בעיריית ת"א-יפו והן כמנכ"לית המשרד , אמשיך לפעול למען החינוך שהוא בבת עיני, בכל מסגרת אפשרית".

כאמור, הבא אחריה הוא יובל צלנר. בבחירות לכנסת ה-18 דורג במקום ה-34 ברשימת קדימה, ונותר מחוץ לכנסת, אך לאחר התפטרותה של ציפי לבני במאי 2012 התמנה לחבר הכנסת וכיהן בתפקיד זה כשמונה חודשים.


ב-31 בדצמבר 2012 קבעה ועדת האתיקה כי צלנר הפר את הוראות כללי האתיקה הקובעים כי "חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, ינהג בדרך ההולמת את מעמדו ואת חובותיו כחבר הכנסת, ויימנע משימוש בלתי ראוי בחסינויותיו ובזכויותיו כחבר הכנסת", וזאת לאחר שהסתייע בעוזרת הפרלמנטרית שלו לצורך הצגת דירת מגורים בפני רוכש פוטנציאלי‏.

לקראת הבחירות לכנסת ה-19 הוצב על ידי שאול מופז במקום השישי ברשימת קדימה, אחרי מגעים שלא הבשילו עם רשימת מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני ולא נבחר לכנסת. אחרי הבחירות התמנה למנכ"ל חברה בת להתחדשות עירונית בקבוצת האחים חג'ג'. צלנר נשוי לדפנה שחר, שהופיעה בסדרת הטלוויזיה "מעושרות".

אם צלנר לא ירצה לכהן כחבר כנסת הבאים בתור אחריו הם דורון אביטל ואכרם חסון. יצויין כי על פי החוק הכנסת מונה בכל עת 120 חברי כנסת לכן מרגע שתירוש הודיעה על התפטרותה מרשימת קדימה כעבור 48 שעות צלנר יהפוך באופן אוטומטי לחבר כנסת אלא אם כן יתפטר אף הוא מהרשימה.
צלנר שמע מ"מעריב-השבוע" כי הוא אמור כעת להכנס לכנסת במקומה של רונית תירוש ואמר: "מבחינתי זאת זכות גדולה לשרת את העם, גם אם מדובר בתקופה קצרה. אבל ברשותך, ככול שאקבל הודעה מיו״ר הכנסת, אוציא הודעה רשמית".